actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2016, 13:26
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
Grote antiterreuractie aan de gang in Duitsland

Er is op dit moment een grote antiterreuractie aan de gang in Duitsland. Dertien woningen, verspreid over vijf deelstaten, zijn onderzocht. Bij een huiszoeking in Thüringen zou een wit poeder aangetroffen zijn. *Dat melden Duitse media. De acties zouden gericht zijn tegen vermoedelijke moslimterroristen.

In totaal zijn sinds vanochtend op dertien plaatsen antiterreuracties aan de gang in Duitsland. De speciale eenheden van de Duitse politie hebben twaalf appartementen en een 'gedeelde accomodatie' in Thüringen, Hamburg, Nordrhein-Westfalen, Sachsen en Beieren doorzocht. Bij de acties worden ook explosievenhonden ingezet.

Volgens de Duitse radiozender MDR werd er bij één van de invallen in Thüringen een wit poeder aangetroffen. Ook zou er volgens de zender al minstens één iemand opgepakt zijn.

De acties kaderen in het onderzoek naar een 28-jarige Russische Tsjetsjeen.*Hij zou zich bij Islamitische Staat in Syrië hebben willen aansluiten en zou van plan geweest zijn een aanslag in Duitsland te plegen. Of het ook deze verdachte is die is opgepakt, is voorlopig onduidelijk.

In dat onderzoek zijn vervolgens tien mannen en drie vrouwen opgedoken die verdacht worden van het financieren van terrorisme, net als de 28-jarige. Het gaat eveneens om Russische Tsjetsjenen tussen 21 en 31 jaar oud, uit Thüringen, Hamburg en Dortmund. Alle verdachten zijn asielzoekers wier verblijfsstatus nog niet definitief is bevestigd.

In de loop van de dag zal de politie de eerste resultaten van de huiszoekingen bekendmaken, staat nog in het persbericht. Bij de operatie zijn ook speciale politie-eenheden ingezet.

Bron: De Morgen, 25/10/2016

Eigen mening:
Ik heb dit artikel gekozen, omdat ik het belangrijk vind dat de mensen op de hoogte zijn van de stand van zaken op vlak van terrorisme. Ik vind het erg goed dat de politie en het leger nog steeds veel aandacht besteden aan het tegengaan van terrorisme, ook al is 'de storm' in onze buurlanden even gaan liggen. Persoonlijk, ben ik ook voorstander van een nultolerantie in verband met racisme, discriminatie,... Ik vind dat iedereen zijn/haar eigen mening moet kunnen uiten in onze samenleving en iedereen hetzelfde behandelt moet worden, ongeacht huidskleur, afkomst, religie, enzovoort. Naar dit ideaalbeeld zouden we allemaal moeten streven, vind ik.

Laatst aangepast door Elise.v*ndervliet : 25th October 2016 om 13:38.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.