actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 10:57
Yves J*nssens Yves J*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: olen
Posts: 37
Vroege kerst: pasgeboren baby achtergelaten in kerststal

De politie in New York is op zoek naar de moeder van een pasgeboren baby. Het jongetje werd achtergelaten in een kerk in de wijk Queens.

De navelstreng van het vondelingetje was nog niet afgebonden. Opvallend is de plek waar de baby werd gevonden: in de kribbe van de kerststal, die in de Holy Child of Jesus-kerk al is ingericht.

In doeken gewikkeld

Het jongetje was, zoals in het bijbelse verhaal, in doeken gewikkeld. Volgens pastoor Christopher Heanue van de kerk is het jongetje zo'n 4,5 pond zwaar. Hij is na de vondst naar het ziekenhuis gebracht en maakt het goed.

In New York geldt de zogenoemde Abandoned Infant Protection Act. In deze wet is vastgelegd dat iemand die een baby achterlaat in een kerk, een ziekenhuis, een politiebureau of brandweerkazerne, niet vervolgd kan worden.

Bidden voor het kind

Maar dan moet degene die het kind aflevert, dat wel melden bij de autoriteiten. Dat is in dit geval niet gebeurd, en dus is een zoekactie naar de moeder gestart. Politie bekijkt beveiligingscamera's in de buurt en doet huis-aan-huisonderzoeken.

Pastoor Heanue is erg aangedaan: "Laten we bidden voor het kind, voor zijn ouders en voor degene die hem in zijn huis zal opnemen."

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/wer...A6D3&ocid=wispr
25/11/2015

Ik heb voor dit artikel gekozen omdat dit iets is wat niet dagelijks gebeurt. Er worden natuurlijk wel regelmatig kinderen in de vondelingenschuif van moeders voor moeders gelegd bij ons in België Maar het merkwaardige aan dit verhaal is dat het kindje is gevonden in een kerststal op de wijzen dat jezus daar in heeft gelegen namelijk gewikkeld in doeken. Iets anders waar ik positief van ben geschrokken is het Abandoned Infant Protection Act principe waar ik wel in te vinden ben. niet elke ouder is in staat om voor een kind te zorgen en het zou cru zijn om een kleine mens een welvarend leven te ontnemen alvorens hij zelfs nog maar een besef ontwikkeld heeft.
Iets anders waar ik me wel aan stoor aan deze gebeurtenis is dat de navelstreng van de baby niet was afgebonden. Dit is niet verantwoord en zeker niet veilig, denk maar aan alle infecties die het kind zou kunnen hebben opgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.