actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2018, 13:44
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
Australië maakt half miljard dollar vrij voor herstel van Great Barrier Reef

De Australische regering gaat de komende jaren 500 miljoen Australische dollar (312 miljoen euro) investeren in het herstel van het Groot Barrièrerif. Dat heeft minister van Milieu Josh Frydenberg aangekondigd. "Het gaat om de grootste investering uit de geschiedenis", zegt hij.

Het geld zal gaan naar het herstellen van het rif, het verbeteren van de waterkwaliteit, het tegengaan van doornenkronen - zeesterren die zich voeden aan het koraal - en het resistenter maken van het koraal tegen hogere temperaturen en licht.

Het Groot Barrièrerif is 's werelds grootste koraalrif. Het beslaat net geen 345.000 vierkante kilometer voor de noordoostkust van Australië, en is sinds 1981 werelderfgoed. De laatste jaren heeft het echter te kampen met grootschalige verbleking, waardoor een derde van de koralen is afgestorven.

Frydenberg wees ook op het belang van het rif voor de Australische economie, vooral op vlak van toerisme. Het levert 64.000 jobs op en brengt jaarlijks 6,4 miljard Australische dollar (4 miljard euro) in het laatje.

Bron: VRT.be (29/04/2018)
Link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...tel-van-great-/

Eigen mening:
Ik heb een tijdje geleden een documentaire gezien over het rif in kwestie en het is opvallend hoe snel dit rif zo getransformeerd is. Het ziet er niet goed uit en dit heeft Australië ook ingezien. Het is goed dat ze hier iets aan willen doen, want de mensen zijn er grotendeels verantwoordelijk voor dat natuurwonderen verdwijnen of niet meer zijn wat ze geweest zijn door vervuiling en de opwarming van de aarde. Wat ik me wel afvraag is wat ze dan gaan doen, want dat lijkt me niet zo makkelijk. Het is een mooi stukje natuur dat verloren ging gaan, maar ik vind het mooi dat een land de verantwoordelijkheid op zich neemt om dit gebied te laten herstellen. Ze halen er ook zelf profijt mee, want zonder dit rif komen er minder toeristen. Het zal dus niet alleen gebeuren met als doel om de plek gezonder te maken. Dat vind ik aanvaardbaar, omdat ze er zelf geld in investeren, wat andere landen misschien niet zouden doen. Het zou bijzonder jammer zijn, moest dit bijzondere rif verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.