actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2017, 21:16
Femke.P*ers Femke.P*ers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herenthout
Posts: 29
Studeren in de' bibliotheek

Studeren in de' bibliotheek

Herenthout - Studenten die op zoek zijn naar een rustige plek om te studeren kunnen een bezoekje brengen aan het leeslokaal van de bibliotheek van Herenthout.

Deze ruimte is op werkdagen geopend van 9 tot 16 uur en voor de rest tijdens de openingsuren van de bib zelf. Vooral in de namiddagen kan het er rustig zijn. Er staan tafels en stoelen, er is gratis Wifi en er is ook een vaste pc met internet ter beschikking, zonder printmogelijkheden weliswaar. Er is een automaat met warme dranken voor een welgekomen tussenpauze.

Bron: GVA, 23 mei 2017, http://www.gva.be/cnt/blmpe_0288745...-de-bibliotheek

Mening: Grappig dat expliciet wordt gezegd dat ook in de bibliotheek van herenthout leermogelijkheden biedt. Ik denk niet dat het zo succesvol zal zijn in gemeentelijke bibliotheken, in steden begrijp ik dat studenten deze plaatsen opzoeken. De meesten kiezen ook voor openbare plaatsen voor sociale controle, ik vrees dat bij deze bibliotheek dit zich beperkt tot het toevallig passeren van de bibliothecaris.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2017, 21:31
Michiel.V*rheyen Michiel.V*rheyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: merksplas
Posts: 69
Uit ervaring weet ik dat dit op gemeentelijk niveau ook succesvol kan zijn. Ik ben in Merksplas voorzitter van de jeugdraad. Er kwam vorig jaar bij ons de vraag vanuit de jeugd of er een studieruimte voorzien kon worden in het gemeenschapscentrum. De gemeente vond dit een goed idee en voorziet sindsdien bij elke examenperiode twee vergaderlokalen die een volledige maand beschikbaar zijn om in te studeren. Verder voorziet de gemeente draadloos internet en een Sipwell apparaat voor water. De studenten motiveren elkaar om goed te studeren en spreken soms af om gezamenlijk pauze te nemen. Dit is in Merksplas echt populair, een vergaderzaal is meestal vol en de andere voor de helft gevuld met studenten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd May 2017, 21:39
Lennart.G*ootjans Lennart.G*ootjans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: westmalle
Posts: 50
Ik ben hier een grote voorstander van. Ook ik studeer af en toe in de plaatstelijke bibliotheek van Malle. Hier krijg je voldoende ruimte om fatsoenlijk te studeren. Toch zouden ze dit meer moeten promoten zoals in Herenthout. Het heeft alleen maar voordelen voor zowel de bibliotheek als de gemeente waar die zich bevind. Het laat zien dat de gemeente er ook voor u is tijdens de blok.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd May 2017, 22:56
Lesse.G*os Lesse.G*os is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vlimmeren
Posts: 50
Ik denk dat dit wel een goed initiatief is van de stad. Studenten zijn vaak opzoek naar een rustige plek om te studeren en er zal dus waarschijnlijk wel gebruik worden gemaakt van deze mogelijkheid. Ik vind wel dat men het ook mooi aankleed. Het is natuurlijk belangrijk te vermelden welke middelen er allemaal ter beschikking staan tot de student maar het wordt wel goed benadrukt. Misschien kan het meteen ook een 'truc' zijn om mensen naar de bib te 'lokken'. In ieder geval vind ik het wel een positieve verwezenlijking.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.