actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 22:52
Jarrik.Fransen Jarrik.Fransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 69
Leterme II kan nu echt uit de startblokken schieten

Leterme II kan nu echt uit de startblokken schieten

De regering-Leterme II heeft in de Kamer het vertrouwen gekregen. Dat gebeurde meerderheid tegen oppositie. Premier Yves Leterme (CD&V) beklemtoonde in het debat over de regeringsverklaring dat zijn regering wel degelijk "de juiste problemen aanpakt".

De regering-Leterme II kan nu echt uit de startblokken schieten. In de Kamer kreeg ze het vertrouwen, meerderheid tegen oppositie. 83 Kamerleden stemden voor, 53 Kamerleden stemden tegen.

De stemming werd even verstoord door protest van het Taal Aktie Komitee. Een vijftal actievoerders gooiden vanop de publiekstribune strooibriefjes over het halfrond en scandeerde "Splits BHV nu". Ze werden door Vlaams Belang en de N-VA op applaus onthaald.

"Ik heb hier zeer weinig alternatieven gehoord"

Tijdens het debat over de regeringsverklaring hakten de oppositiepartijen vooral in op de zogenoemde "continuïteit" die de regering-Leterme II voorstaat. De regering werd verweten onder die noemer amper een poot uit te steken, terwijl er nu juist dringende hervormingen nodig zijn, met als doel een economische heropleving.

Leterme verdedigde in zijn reactie op het einde van het debat de werkwijze van de regering. "Na de tussenkomsten van zowel de oppositie als de meerderheid gehoord te hebben, ben ik gesterkt in de overtuiging dat we met de regering de juiste problemen aanpakkken", reageerde Leterme. "Ik heb hier maar zeer weinig alternatieven gehoord."

Met een voortrekkersbeleid wil de regering krachtig antwoorden "op de eerste zorg van de mensen": de financiële en sociaal-economische situatie. Al onze aandacht moet gaan naar "werk, koopkracht en ondernemen", zei Leterme. De vele mensen die hun werk dreigen te verliezen, verdienen onze bijzondere aandacht over de grenzen van de meerderheid en oppositie heen, voegde hij eraan toe.

"We moeten dat doen met een volgehouden inzet, een goed onderbouwd en doordacht beleid", verklaarde de premier, en dat allemaal door rekening te houden met een duurzaam begrotingsbeleid. "Dat is de beste garantie voor het behoud van onze welvaartstaat."

Bron:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...27_reax_leterme

Mening:
Leterme II is momenteel erg actueel in het nieuws. Daarom vond ik dit artikel hier wel op zijn plaats. Ikzelf ben niet overtuigd van de kwaliteiten van Yves Leterme (maar wie ben ik), omdat het hem de vorige keer ook niet gelukt is. Maar iedereen verdient een tweede kans. Hopelijk lukt het deze keer wel voor Leterme.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.