actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2009, 10:35
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Morel is het beu bij Vlaams Belang

Morel is het beu bij Vlaams Belang

De dagen van Marie-Rose Morel bij Vlaams Belang (VB) lijken geteld. Morel pikt het niet dat Filip Dewinter haar niet eens het ondervoorzitterschap van de partij gunt. Aan voorzitter Bruno Valkeniers liet ze verongelijkt weten dat ze geen kandidaat meer is en dat hij haar zitje in het partijbureau mag hébben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

"Voor sommigen zal het pas goed zijn als ik onder de grond lig", noteert Morel bitter op haar website. Daarmee is de open oorlog tussen Morel en Dewinter onherstelbaar ontaard. Morel vraagt zich af wat ze bij het VB nog te zoeken heeft als persona non grata zonder politiek mandaat noch titel. Valkeniers zit tussen twee vuren en zal wellicht nog een poging ondernemen om Morel te paaien, "maar ik ben niet te koop", zegt ze.

Morel stapte in 2004 over vanuit N-VA. Na 5 jaar lijkt het huwelijk voorbij. (belga/gb)

http://www.marie-rosemorel.be/
26/11/09 07u12

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ms-Belang.dhtml

Eigen Mening.

Het bewijs wordt nog eens gemaakt dat het Vlaams Belang een eigenwijze partij is. Filip De Winter is een eigenwijs persoon. Ik ben helemaal geen voorstander van het Vlaams Belang, ik ben zelfs voorstander van de "Nee-partij". De partij die nee zegt tegen de huidige politiek en dan vooral tegen het Vlaams Belang.
Ik vind het goed dat Morel uit de partij is, hoe meer mensen uit het Vlaams Belang, hoe beter.
WEG MET HET VLAAMS BELANG!

Laatst aangepast door Lars.Janssen : 26th November 2009 om 10:36. Reden: Ik was de bron vergeten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2009, 15:21
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Tielen
Posts: 68
Vanhecke haalt zwaar uit naar Dewinter

De Morgen 27/11/2009

Vlaams Belang-kopstuk Frank Vanhecke haalt zwaar uit naar de Antwerpse gemeenteraadsfractie, namelijk Filip Dewinter en co. De ex-voorzitter en erevoorzitter van de partij pikt het niet dat Dewinter zijn veto stelde tegen de kandidatuur van Marie-Rose Morel als ondervoorzitter van de partij, zegt hij aan De Werktitel.

Mekka van de wereld
"Antwerpen mag zich dan wel misschien het Mekka van de wereld wanen, de rest van Vlaanderen is een stuk groter. Dat is iets dat men in Antwerpen wel eens onderschat," luidt het. "De discussie is compleet absurd. Men kan voor of tegen Marie-Rose Morel zijn. Dat kan ik best begrijpen, maar zelfs als men tegen is, dan nog is het totaal idioot om iemand die van op een onverkiesbare plaats 100.000 stemmen vertegenwoordigt zo te behandelen."

Geen mandaat meer
"Zij weet dat haar wellicht nooit nog een mandaat gegund zal worden, en vraagt als enige vorm van engagement vanwege de partij de functie van ondervoorzitter. Met de beste wil van de wereld begrijp ik niet dat men iemand die functie pertinent weigert en er zelfs een veto tegen uitspreekt," aldus Vanhecke.

Eigen mening

Is het niet een beetje belachelijk om nu ook al discussies binnen een partij te hebben over het ondervoorzittersschap? Als de verschillende partijen niet overeenkomen is dat normaal, daarom zijn er nu versczhillende partijen, maar nu ook al onderling gaan discusiëren? Dat is wel een beetje te veel van het goede, je moet als blok in het nieuws komen, niet als een versnippering.

Het gaat over Marie-Rose Morel, deze vrouw haalt veel stemmen voor haar partij binnen de kieskring, en ze krijgt niet eens een verkiesbare plaats op de lijst! Nu gunt men haar het ondervoorzitterschap ook al niet, wil men deze vrouw dan kwijt binnen de partij? Het lijkt mij in deze moeilijke tijden niet zo slim om iemand die telkens weer vele stemmen haalt als het ware weg te jagen uit je partij. Het is dus zeer goed dat Frank Vanhecke optreed tegen dit belachelijk veto van Filip Dewinter.

Laatst aangepast door Marijke.Van.Sprengel : 27th November 2009 om 16:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.