actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2009, 11:16
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Yves Leterme legt vanmiddag eed af als premier

Yves Leterme legt deze middag om 13u de eed af als eerste minister. Ook andere leden van de nieuwe regering worden bij koning Albert II verwacht. Onder hen Steven Vanackere, de huidige vicepremier die minister van Buitenlandse Zaken wordt. Inge Vervotte keert terug op het departement Ambtenaren en Overheidszaken.

Huidig premier Herman Van Rompuy neemt ontslag als eerste minister. Hij neemt afscheid van de nationale politiek nadat hij vorige week tot voorzitter van de Europese Raad werd benoemd. Hij neemt zijn nieuwe functie op vanaf 1 januari volgend jaar.

bron: de morgen, 25 november 2009

eigen mening: Ik vind het goed dat Leterme een 2e kans heeft gekregen, zeker nadat bekend werd dat het hele affaire Fortis overroepen bleek te zijn. We mogen ook niet vergeten at Leterme de eerste keer in een heel moeilijke periode premier geworden is. Ik ben er zeker van dat hij geleerd heeft uit zijn fouten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2009, 18:13
Rosalie.VanderVelde Rosalie.VanderVelde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Turnhoutsebaan 51 Kasterlee
Posts: 8
Ik ga helemaal akkoord. Yves Leterme verdient zijn tweede kans. Hij heeft wel 'geluk' gehad met de omstandigheden. Maar ik heb afgeleid uit Phara gisteren dat Leterme een bekwame minister van buitenlandse zaken was, en bakwame premier zal zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2009, 19:20
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Goed voor Yves Leterme dat hij weer premier mag worden, hij verdient zeker een tweede kans. Maar België moet wel zijn regering een beetje in de hand houden, vind ik. Ik bedoel: wie kan er na verloop van tijd nu nog volgen? Eerst wordt Yves Leterme verkozen, hij wordt dan na ongeveer 9 maanden vervangen door Herman van Rompuy en nu is Yves Leterme voor een tweede maal premier. Herman van Rompuy heeft natuurlijk nu een grotere verantwoordelijkheid als President van Europa en zal Leterme zeker zijn best doen om zo goed mogelijk zijn job te doen, maar toch blijft het (zeker in het begin) een beetje verwarrend.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.