actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2009, 11:50
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Martens bereikt akkoord over BHV-methode

Koninklijk begeleider Wilfried Martens heeft samen met de voorzitters van de vijf meerderheidspartijen een akkoord bereikt over de lancering van een methode om de BHV-problematiek aan te pakken. De weg is nu vrij voor een tweede ambtstermijn als premier voor Yves Leterme.

Sinds 10 uur vanmorgen werden de onderhandelingen hervat op het EVP-hoofdkwartier in Brussel.

Er is nu geen sprake meer van een werkgroep. Jean-Luc Dehaene krijgt de opdracht een oplossing voor te bereiden. Daarna kunnen de partijvoorzitters bijeen komen. Volgens de vrt neemt ook FDF-voorzitter Olivier Maingain deel aan de onderhandelingen.

Maandag zaten de onderhandelaars van 13 tot 19 uur rond de tafel, wat langer was dan verwacht. Er werd toen geen akkoord bereikt.

24/11/2009

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20091124_017
----
Dit is een positieve evolutie. Zoveelste sneller er kan begonnen worden aan BHV, zoveelste beter. De problematiek sleept al jaren aan en is steeds een communautair struikelblok. Ik geloof er met Dehaene meer in dan met Leterme. Leterme heeft reeds bewezen dat het hem niet lukt een oplossing te vinden omtrent BHV. Hopelijk lukt het meneer Dehaene wel. CD&V probeert Leterme zo veel mogelijk afstand te laten houden van de moeilijke dossiers, zodat hij terug stilletjes aan het vertrouwen wint van de Walen. Laat ons hopen op een goede afloop.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2009, 12:22
Rosalie.VanderVelde Rosalie.VanderVelde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Turnhoutsebaan 51 Kasterlee
Posts: 8
Ik geloof er nog niet in. Het akkoord is nog lang niet in zicht. De constante ike-ike-ike-en-de-rest-kan-stikken - tactiek die iedere partij toepast laat de onderhandelingen niet vooruit gaan. Nu willen de Walen alles splitsen en Brussel uitbreiden, maar daarvoor moeten ze eerst De Wever passeren. Steeds moeten de ouwde rotten met een oplossing komen. Leterme kunnen we spijtig genoeg niet passeren voor premier, hij heeft uiteindelijk wel 800.000 stemmen gehaald. Wat ik me begin af te vragen is: wie wordt de nieuwe minister van buitenlandse zaken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.