actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2016, 21:44
Jan V*n Meensel Jan V*n Meensel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Radicale Koerdische groep eist aanslag Istanbul op

Een radicale Koerdische groep heeft de dubbele aanslag in Istanbul opgeëist. Beide aanslagen nabij het voetbalstadion van Besiktas zijn gelijktijdig uitgevoerd, zei de groepering Vrijheidsvalken van Koerdistan (TAK). Daarbij kwamen twee aanhangers van TAK om het leven, klinkt het.

Bij de aanslagen zaterdagavond in de buurt van het voetbalstadion van Besiktas vielen al 38 doden en meer dan 160 gewonden. Volgens de Turkse minister van Binnenlandse Zaken Suleyman Soylu werden al tien personen gearresteerd die iets met de aanslag te maken zouden hebben.

Onder de doden zijn ook dertig agenten. Volgens vicepremier Numan Kurtulmus was de aanslag duidelijk gericht op de ordediensten.

De aanslagen werden intussen opgeëist door TAK. Met de aanslagen wil de radicale Koerdische groep naar eigen zeggen de aandacht vestigen op de gevangenschap van de leider van de Koerdische Arbeiderspartij (PKK), Abdullah Öcalan, en de Turkse militaire operatie in het zuidoosten van het land.

Zolang dit aanhoudt, zal niemand een rustig leven in Turkije kunnen leiden, zegt de groep, die aan de PKK wordt gelinkt.

Turkije heeft zondag een dag van nationale rouw uitgeroepen na de dubbele ontploffing, meldt het agentschap Anadolu. President Recep Tayyip Erdogan heeft zijn geplande bezoek aan Kazachstan uitgesteld. De president had zondag naar het land moeten reizen, maar dat gaat omwille van de aanslag dus niet door.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161211_02619908 gevonden in 'De Morgen' op 11/12/2016 om 21:09

Eigen mening:
Verschrikkelijk als zo iets gebeurt. Wij hebben er lang op moeten wachten als ik dat grof mag zeggen. Welke groepering of afscheiding als doel heeft. Dat je wilt vechten voor iets doe dat in één of ander ver bos, woestijn of zo. En laat de winnaar maar terug komen als je het niet op een normale beschaafde manier wilt oplossen! Geen enkel onschuldig burger mag de dupe zijn van iets waar zijn niets van weten of kunnen doen. Ook al is Erdogan een 'speciale' president dit is iets wat nooit mag en kan.

Persoonlijk zit ik wel met mezelf te worstelen met zo'n nieuws. Elke keer als zo iets gebeurt in het 'echte' Europa zijn wij allemaal "Je suis..." en "Ik ben..." maar als er iets gebeurt in Turkije weten wij het allemaal niet zo goed of wij moeten rouwen voor mensen die verder van ons afstaan dan Parijzenaars of slachtoffers uit heel de wereld die in Brussel om het leven zijn gekomen. En toch zijn het mensen die waarschijnlijk even veel familie zijn dan ginder ver. Zelfs ik ben te 'tam' om steun te betuigen. Waarschijnlijk voor dezelfde reden als de ver-van-mijn-bed-show die mensen als excuus gebruiken. Daarvoor toch mijn eigenlijke spijt misschien...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.