actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th August 2018, 20:16
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Erdogan: "Turkije is klaar voor oorlog, met alles wat we hebben"

Erdogan: "Turkije is klaar voor oorlog, met alles wat we hebben"

Een sterk land moet op alles voorbereid zijn om een duurzame vrede te verzekeren. Dat heeft de Turkse president Recep Tayyip Erdogan maandag gezegd, nu de Turkse lira in vrije val is.
"Het geheim van het succes van een land is dat het klaar is voor oorlog, constant, als het vrede wil. Wij zijn klaar, met alles wat we hebben", aldus Erdogan in Ankara. Erdogan bracht zo een eigen versie van een uitspraak van Mustafa Kemal Ataturk, de oprichter van de Turkse republiek.
"De pestkoppen van het mondiale systeem kunnen niet lafhartig aan onze prestaties raken die met bloed verkregen zijn", aldus Erdogan.

"In de rug geschoten"

Erdogan meent dat de VS, een Navo-bondgenoot, Turkije in de rug geschoten hebben. Hij zei dat als reactie op de hogere heffingen die Washington opgelegd heeft voor Turks staal en aluminium.
"Aan de ene kant ben je een strategische partner, aan de andere kant schiet je jouw partner in de rug", aldus Erdogan. "Dit kunnen we niet aanvaarden."
De Navo wil zich alvast niet mengen in het geschil tussen de VS en Turkije. "Dit is een bilaterale aangelegenheid, en de Navo is daarin niet betrokken", aldus een woordvoerster in Brussel.

Bron : De Morgen, 13 augustus 2018
https://www.demorgen.be/buitenland/...ebben-b3b24f37/

Mening : Ik vind het heel moeilijk om hier neutrale uitspraken over te doen. Persoonlijk ben ik geen fan van Erdogan, maar ook niet van Trump dus voor mij kunnen ze niet snel iets goed doen. Hij vindt de hogere heffingen op Turks staal en aluminium een reden om de VS te beschuldigen van hun in de rug te schieten. Ik vind dit wat kort door de bocht. Als iedereen zich om zulke dingen klaar zou maken om oorlog te voeren zouden er heel wat oorlogen uitbreken volgens mij. Ik denk dat Erdogan misschien best eerst eens in eigen boezem moet kijken vooraleer hij naar anderen gaat wijzen met de vinger. De Navo heeft natuurlijk gelijk dat het zich niet wil mengen in deze zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.