actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 20:41
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Levenslang voor 104 Turkse ex-militairen voor staatsgreep in 2016

Een rechtbank in Izmir heeft maandag 104 ex-militairen veroordeeld tot levenslange opsluiting. Ze werden schuldig geoordeeld aan betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep in juli 2016 tegen president Recep Tayyip Erdogan. Dat hebben Turkse media bericht.

De 104 personen werden veroordeeld tot “verzwaarde” levenslange opsluiting, dat houdt in zonder de mogelijkheid op strafverkorting of de zwaarst mogelijke sanctie volgens de Turkse wet.
Onder de veroordeelden bevinden zich twee ex-generaals en drie gewezen admiraals. Een admiraal en een kolonel, die na bekentenissen de instanties hielpen bij het opsporen van vermeende Gülenisten binnen het leger, ontsnapten aan de verzwaarde levenslange opsluiting maar kregen ieder bijna 17 jaar cel opgelegd. Eenentwintig andere ex-militairen werden veroordeeld tot 20 jaar cel, 31 anderen kregen 10 jaar en zes maanden gevangenisstraf, aldus de media.
Na de mislukte staatsgreep werden meer dan 55.000 mensen opgesloten, onder hen bijna 7.500 militairen.
De Turkse autoriteiten schrijven de coup toe aan predikant Fethullah Gülen, die in de VS leeft, en zijn netwerk. Gülen ontkent elke betrokkenheid.

Eigen mening: 104 personen die verzwaard levenslang vastzitten in de cel. Ik vraag me direct af waar dat verzwaard op slaat. In het artikel staat dat dit betekend zonder mogelijkheid tot op strafverkorting. Ik vraag me dan af of hier nog iets meer bij zit want de berichten en meningen die Turks president Recep Tayyip Erdogan de wereld instuurt zijn niet bepaald mis vind ik en geven dit wel een dubbele kant. Ik snap wel dat er mensen zijn die levenslang krijgen omdat ze een staatgreep wilden plegen en dit vind ik ook niet echt kunnen.

URL:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180521_03522052
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.