actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2017, 21:07
Lucas.C Lucas.C is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Herentals
Posts: 21
Erdogan pakt geweld tegen vrouwen aan

President Erdogan van Turkije is voorstander van strenge straffen voor mannen die geweld tegen vrouwen gebruiken. Hij noemt dit geweld onacceptabel.

Mannen die geweld tegen vrouwen gebruiken, "moeten voor hun verraad tegen de menselijkheid" worden bestraft, zei hij vandaag op een bijeenkomst over dit onderwerp in Istanbul. De president wil ook dat Turkije gedwongen huwelijken en kinderhuwelijken "achter zich laat". Hij vertelde zijn gehoor dat de regering werkt aan een programma om deze doelen te verwezenlijken.

Wie in Turkije nog geen achttien jaar is, mag niet trouwen. De wet voorziet echter in 'buitengewone gevallen' waarin iemand van zestien of zeventien al in het huwelijk mag treden. Organisaties voor vrouwenrechten zeggen dat in Turkije minstens 15 procent van alle meisjes al voor hun achttiende trouwt.

Diezelfde organisaties klagen al langer over het wijdverbreide geweld tegen vrouwen. Het onafhankelijke Turkse persagentschap Bianet zegt dat sinds 2010 minstens 1915 vrouwen in Turkije door mannen zijn vermoord. De daders zijn meestal partners of ex-partners.

Bron: De Morgen, 26:11:2017 om 20:58
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...n-aan-b533c523/

Mening: Het is een stap in de goede richting dat Erdogan het over deze onderwerpen heeft. De oude tradities over gedwongen huwelijken moeten afgeschaft worden. Het is niet rechtvaardig voor beide personen. Een huwelijk moet iets zijn wat vanuit liefde moet gebeuren. Beide personen moeten erbij instemmen en dus zeker niet dwangmatig. Persoonlijk weet ik weinig van de situatie in Turkije maar ik kan me voorstellen dat er veel geweld is tegen vrouwen. Dit zal ook mede komen doordat ze deze tradities volgen. Ik ben ervan overtuigd dat het verstrengen van de straf voor mannen die geweld gebruiken tegen vrouwen dit probleem grotendeels gaat kunnen oplossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.