actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 12:52
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Diabetesreft een op de twaalf volwassenen in Vlaanderen

Diabetes treft een op de twaalf volwassenen in Vlaanderen


Diabetes of suikerziekte treft 1 op de 12 volwassenen, ofwel 400.000 Vlamingen. Dat zegt de Diabetes Liga, voorheen de Vlaamse Diabetes Vereniging, die vandaag naar aanleiding van werelddiabetesdag in vijf Vlaamse stations een bewustmakingsactie voert.


De Diabetes Liga peilde in een onderzoek naar de kennis van de Vlamingen over diabetes en daaruit blijkt dat de helft de gevolgen van suikerziekte onderschat. Bijna 8 op de 10 denken verkeerdelijk dat er zware en minder zware diabetes bestaat. Verder geeft 60 procent aan iemand te kennen met diabetes. Met deze bewustmakingsactie wil de Diabetes Liga de 400.000 mensen die lijden aan suikerziekte in de kijker zetten. Daarnaast wil de Liga de Vlamingen beter op de hoogte brengen van de symptomen die op diabetes kunnen wijzen en van de risicofactoren voor de ziekte. "Diabetes is ongeneeslijk, maar goed behandelbaar", klinkt het. "Een gezonde levensstijl en het tijdig herkennen van de symptomen kan heel wat problemen voorkomen." Er zijn twee types diabetes, type 2 is de meest voorkomende vorm en blijkt sterk in opmars. In tegenstelling tot type 1, dat vooral kinderen of volwassenen onder de 40 jaar treft, kan type 2 diabetes voorkomen worden door een gezonde levensstijl. "Te weinig beweging en overgewicht zijn belangrijke risicofactoren, onvoldoende Vlamingen zijn zich daar van bewust", besluit de Liga.

Bron: MSN nieuws

Eigen mening: Ik vind dit een zeer goed artikel en ik hoop dat de diabetes liga erin slaagt.Om de mensen op de hoogte te brengen van de gevaren van diabetes en hoe belangrijk een gezonde levenstijl is. Want veel mensen denken dat ze tamelijk gezond eten omdat dit en dit op de verpakking staat. Terwijl als men de voedingswaarde gaat bekijken het echter duidelijk wordt dat het vol slechte suikers zit of vetten. Waar het lichaam weinig mee is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2013, 16:30
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Zoals uit het onderzoek is gebleken, hebben mensen vaak weinig kennis over wat een ziekte juist inhoudt. Iedereen zal de benaming diabetes wel kennen, én misschien ook nog dat er verschillende types bestaan. Maar de informatie over hoe je het kan krijgen, welke symptomen er zijn én ook heel belangrijk de mogelijke gevolgen van de ziekte, blijven vaak achterwegen. Misschien is het niet slecht om in scholen meer informatie te geven over deze ziekte. Diabetes kan immers al vroeg beginnen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th November 2013, 11:20
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Citaat:
Orgineel gepost door Shana.Loeckx
Zoals uit het onderzoek is gebleken, hebben mensen vaak weinig kennis over wat een ziekte juist inhoudt. Iedereen zal de benaming diabetes wel kennen, én misschien ook nog dat er verschillende types bestaan. Maar de informatie over hoe je het kan krijgen, welke symptomen er zijn én ook heel belangrijk de mogelijke gevolgen van de ziekte, blijven vaak achterwegen. Misschien is het niet slecht om in scholen meer informatie te geven over deze ziekte. Diabetes kan immers al vroeg beginnen.


Ik sluit mij volledig aan bij u mening terwijl ik dit artikel poste was ik net hetzelfde aan het denken. Omdat ik zelf ook niet goed weet hoe erg diabetes is en wat voor soorten er zijn en voor iemand die in de sportwereld zit kan dit zeker geen kwaad.

Helaas zien we ook dat Europa een beetje de richting van Amerika in aan het gaan is. Het is nog altijd niet zo erg maar ik vrees dat we er niet zo ver vanaf zijn als we denken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.