actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2010, 12:06
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Carrièrevrouwen lopen dubbel zoveel risico op hartaanval

Carrièrevrouwen lopen dubbel zoveel risico op hartaanval

Vrouwen met een stresserende carrière lopen twee keer meer risico op een hartaanval dan vrouwen met een meer rustige job, dat blijkt uit recent onderzoek.

Even kwetsbaar
De onderzoekers bestudeerden meer dan 17.400 vrouwen tussen 50 en 70 jaar. Degenen die zeggen dat hun carrière hen hard doet werken en die hun creativiteit niet gebruiken, hebben 40 procent meer kans op een hartziekte of een operatie. Ook blijkt dat vrouwen die bang zijn om hun job te verliezen vaker overgewicht , een hoge bloeddruk en een hogere slechte cholesterol hebben. Ze lopen ook 88 procent meer kans op een hartaanval dan degenen met een minder stresserende job. Artsen dachten voorheen altijd dat carrièremannen meer kans hebben om ten prooi te vallen van een hartziekte. Nu blijkt echter dat dames hier even kwetsbaar voor zijn, zeker als ze nog meer stress ervaren door hun gezin.

Voorzorgen nemen
Carrièrevrouwen moeten ook vaker operaties ondergaan als bypassingrepen, daarbij wordt bloed omgeleid van een verstopte ader door een ader te gebruiken uit een ander lichaamsdeel. Cardiologe Michelle Albert: "Het zal nooit mogelijk zijn om stress volledig uit ons leven te bannen. We zullen vooral moeten leren hoe hier mee om te gaan." De onderzoekers raden daarom carrièrevrouwen aan voorzorgen te nemen om hun gezondheid beschermen. Dit houdt regelmatige lichaamsbeweging, je werk niet mee naar huis nemen en een goede band onderhouden met familie en vrienden in. (ep)
15/11/10 10u43

Bron: www.hln.be

Persoonlijke mening

Toen ik de titel van dit artikel zag, schrok ik toch wel even. Ik weet dat mensen die een heel stresserende baan hebben, vaak last hebben van hartkwalen. Maar dat ze dubbel zoveel kans hebben op een hartaanval?!

Moest ik als carrièrevrouw dit artikel lezen, zou ik het toch wel wat rustiger aan doen op het werk. Ik vraag me dan ook af of er daadwerkelijk vrouwen/mannen zijn dit het dan ook rustiger aan doen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Vandaag de dag is carrière maken immers zo belangrijk, dat je gezondheid vaak moet wijken voor die carrière. Ik hoop dat er natuurlijk wel mensen zijn die even stil staan bij dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.