actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th January 2007, 22:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs up Damiaanactie stevent af op nieuwe recordopbrengst

Damiaanactie stevent af op nieuwe recordopbrengst


De campagne van de Damiaanactie, die het afgelopen weekend in België werd gehouden, stevent af op een nieuwe recordopbrengst. Ook vorig jaar werd al een recordsom opgehaald. Het is wel nog te vroeg om een precies cijfer te kennen, zo maakten de organisatoren zondag aan Belga bekend.


Elk jaar tijdens het laatste weekend van januari, gaan vrijwilligers voor Damiaanactie op straat om stiften te verkopen. Ze staan aan warenhuizen, in winkelstraten en bij stations. De opbrengst van de actie is bestemd voor projecten in zestien landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika, in de strijd tegen lepra en tbc.
Dit jaar was de jonge rapper Brahim met de Congolese jongen Junior het gezicht van de actie en dat bleek een succes, aldus de organisatoren.

"Vooral meer jonge vrijwilligers trokken de straat op om stiften te verkopen. De campagne was veel zichtbaarder". De eerste gegevens wijzen op "een zeer positieve opbrengst". Op definitieve cijfers is het waarschijnlijk nog enkele weken wachten.


Blog DS, 28-01-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th January 2007, 14:17
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Smile De Damiaanactie

Leuk dat je hier iets over schrijft!

Enkele vrienden van mij hebben aan deze actie deelgenomen en verkochten ontzettend veel stiften en zij wistten mij ook te vertellen dat de mensen heel vriendelijk en gul waren. ik ben ervan overtuigd dat ieder jaar meer en meer jonge mensen zullen meewerken aan dergelijke projecten en dat komt deze acties natuurlijk goed uit. Misschien moet ik tegen volgend jaar ook eens nadenken om met hen op pad te gaan. Ik houd je op de hoogte!
Ook Brahim die hieraan meewerkt, vind ik zeer mooi!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th January 2007, 16:38
Hanne Van Ginneken Hanne Van Ginneken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Brecht
Posts: 76
misschien wat verandering?!

Ik vind het ook positief dat er zoveel mensen aan meewerken. En ik koop ook graag iets als het voor een goed doel is. Zo heb ik vorig jaar stiften gekocht en dit jaar opnieuw. Wat ik echter wel jammer vond is dat het om identiek dezelfde stiften ging!! Het zou leuk zijn om er wat verandering in te brengen. Ik voelde me op dat moment wel goed omdat ik hen had gesteund maar toch had ik er een dubbel gevoel bij omdat het dezelfde waren! Op zich maakt dat niet veel uit maar dan heb je toch de indruk dat er echt iets met het geld gebeurt. Nu leek alles precies stil te staan. Is er iets veranderd? Waarom zijn het nog dezelfde stiften?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st February 2007, 19:09
Hanne Vennekens Hanne Vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 140
Ik heb zelf ook deelgenomen aan deze actie, samen met de chiro zijn wij 's morgens vroeg aan een winkel gaan staan om stiftjes te verkopen!
Er zijn inderdaad vele vriendelijke mensen die direct willen kopen maar natuurlijk zijn er ook mensen die gewoon doorlopen, je onderbreken, zelfs uitvliegen dat er om de haverklap voor liefdadigheid moet gesponserd worden...

En het zijn andere stiftjes, nu zijn het er zwarte, blauwe, groene en rode doorzichtige en vroeger waren het gewoon zwarte

Maar ik vond het echt heel leuk om aan zo'n actie mee te werken!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 1st February 2007, 22:26
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
De Damiaanactie

Beste,

De Damiaanactie...

Normaal komen we die altijd tegen aan de winkels, maar ik heb nog niemand gezien. Wat ik wel jammer vind. Ik vind het goed dat wij kunnen helpen door enkel maar het kopen van stiften, voor ons een kleine moeite en voor hen een grote steun.

Ik heb vorige week voor de eerste keer de film van Ben-Hur gezien en toen moest ik eigenlijk onmiddellijk aan deze Damiaanactie denken. Deze was nu juist heel actueel omdat zoals eerder al vermeld is, is Brahim het nieuwe mediagezicht voor deze actie.

Ik vind het goed dat onze Vlaamse mediamensen zich inzetten voor dergelijke acties. Wat de mensen meer aanzet tot het steunen van deze actie, wat in een andere zin ook verkeerd is want, je moet eigenlijk de actie niet steunen omdat je het gezicht kent, maar omdat je wel degelijk achter de actie staat. Maar inderdaad als het de verkoop bevordert waarom dan ook niet.

Cuypers Carolien
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd February 2007, 11:55
Dennis Broos's Avatar
Dennis Broos Dennis Broos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 140
Ik heb ook enkele vrienden die hier aan mee geholpen hebben ze hebben een budget van 2.950 € binnen gebracht (in arendonk) dat is niet niks hoor! dus de mensen zijn niet alleen bezig met zichzelf! ze beginnen stil aan bewust te worden van de problemen in de wereld
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.