actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 09:41
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Moordenaar trekt in bij gezin van slachtoffer

LEBBEKE - De man die in juli van vorig jaar Kris Devuyst (40) doodstak in Lebbeke, woont vandaag samen met de echtgenote en het dochtertje van zijn slachtoffer. Het ‘nieuwe’ gezin woont ook in het huis van Devuyst, en is naar eigen zeggen heel gelukkig.
Met twee stevige stoten van een broodmes maakte Mario De Laet (35) een einde aan het leven van dakwerker Kris Devuyst. De twee waren liefdesrivalen en kregen het op 21 juli van vorig jaar op straat voor de zoveelste keer met elkaar aan de stok. Devuyst verdacht er De Laet van dat hij achter zijn rug een relatie had aangeknoopt met zijn partner. Die bewuste avond was Devuyst te weten gekomen dat zijn vrouw en dochtertje in het huis van De Laet in Lebbeke zaten. Hij dronk zich eerst op café moed in en ging dan aankloppen bij zijn rivaal. De Laet was gewaarschuwd dat de dakwerker voor zijn deur stond en had zich gewapend met een mes. Tijdens de vechtpartij die op straat ontstond, stak hij De Vuyst daarmee in de borst. Het slachtoffer stierf voor de ogen van zijn dochter en echtgenote.

De Laet werd meteen aangehouden en verdween elf maanden achter de tralies. Echt eenzaam was de man er nooit. De echtgenote van de man die hij doodstak kwam hem heel vaak bezoeken. De twee konden op geregelde tijdstippen elkaar ook zien in de kamers voor ongestoord bezoek in de gevangenis. De Laet werd in juni in afwachting van zijn proces onder voorwaarden vrijgelaten. De man kreeg meteen onderdak in het huis van zijn slachtoffer, waar diens weduwe nog steeds samen met haar dochtertje woonde. Daar blijkt het ‘nieuw samengesteld gezin’ momenteel bijzonder gelukkig te wonen.

‘Het is misschien een wat vreemde situatie, maar er blijkt een bijzonder goede verstandhouding te zijn tussen de drie’, weten Frank Scheerlink en Anthony Mallego, de twee advocaten van De Laet. ‘Niet alleen de relatie tussen De Laet en de vrouw blijkt te werken, maar ook het contact met haar dochtertje verloopt goed. Het meisje vindt het enorm spijtig wat er is gebeurd, maar kan het goed vinden met De Laet.’

Het gezin moet de komende maanden wel gaan uitkijken naar een nieuwe woonst. Het huis van Devuyst was opgenomen in zijn zelfstandige zaak van dakwerker, die door zijn dood failliet gegaan is. Het pand zal daardoor worden verkocht.

Assisen?

Het openbaar ministerie wil De Laet ondertussen voor het hof van assisen krijgen op verdenking van doodslag. Voor de advocaten van De Laet staat het vast dat de dodelijke steekpartij werd uitgelokt door het slachtoffer. Daardoor zou het proces van De Laet verhuizen naar de correctionele rechtbank.

Bron: www.nieuwsblad.be

Mening: Wat een gek bericht vind ik dit. Vooral de zin "Het meisje vindt het enorm spijtig wat er is gebeurd, maar kan het goed vinden met De Laet.". Het komt er precies op neer dat het dochtertje het wel jammer vindt dat haar papa is vermoord, maar dat ze wel blij is dat ze nu 'een nieuwe papa' heeft. Komaan zeg, het gaat hier wel over haar vader en ik kan me daarom zeer moeilijk voorstellen dat het meisje het alleen maar spijtig vindt dat haar papa gestorven is.

Verder vind ik het gewoon een zeer vreemde situatie. Mij lijkt het dan dat De Laet en de vrouw van Devuyst al langer een affaire hadden. Anders laat je de man die jouw echtgenoot vermoord heeft niet zomaar bij je intrekken. Persoonlijk vind ik deze situatie dus wel een beetje vreemd, maar zolang deze mensen hier zelf gelukkig mee zijn is dat het belangrijkste zeker?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 10:14
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
1 woord: marginaal
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th November 2012, 10:48
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Vreemd bericht, zeg dat wel! Er is precies ook niemand die rekening houdt met de traumatische gebeurtenis: de man is doodgestoken voor de ogen van de vrouw en het dochtertje. Krijgt dan op z'n minst het dochtertje geen psychologische hulp? Ik veronderstel dat een moordpartij voor de ogen van zo'n jong kind wel een traumatische gebeurtenis is.
Dat de vrouw dan inderdaad nog gaat samenwonen met die man, vind ik -om het grof te zeggen- marginaal. Ze heeft duidelijk geen respect voor haar vermoorde man! En ik kan mij ook niet voorstellen dat het kind enige keuze heeft om wel of niet bij die man te wonen...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th November 2012, 11:39
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Moordenaar trekt in bij gezin van slachtoffer

De vrouw speelt hier ook een dubbele rol precies. Er waren voordien al conflicten tussen de twee mannen en ze waren liefdesrivalen. Om den duur wordt het pijnlijk en gebeuren er rare dingen. Dat de vrouw uiteindelijk kiest om met een moordenaar samen te gaan wonen, is haar eigen keuze. Ze is tenslotte oud en "wijs" genoeg. Maar dat ze met haar dochter bij de moordenaar gaat wonen, kan niet! De dochter moet beschermd worden. Hoe ziek is deze situatie? Ik krijg er koude rillingen van. Dat de drie naar de buitenwereld misschien heel gelukkig lijken, kan allemaal goed zijn. Maar wie weet wat gebeurt er echt?

Hopelijk zal het kleine dochtertje niet te veel afzien!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.