actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2012, 12:22
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Duizenden laten snor staan om aandacht te vragen voor prostaatkanker

Over een maand mogen ze hun snor pas weer van hun gezicht halen. De hele maand november, voor de gelegenheid omgedoopt tot ‘movember’, laten duizenden mannen hun snor staan om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor prostaatkanker.

Het wereldwijde initiatief begon in 2003 in Australië. Het idee is dat de mannen hun snor, al dan niet getrimd, laten staan op een verder gladgeschoren gezicht. Zo zamelen ze geld in van sponsors voor onderzoek naar prostaatkanker.

Wereldwijd doen er bijna 430.000 mannen mee, waardoor een totaalbedrag van 3,7 miljoen euro wordt opgehaald. Belgen die willen deelnemen kunnen terecht op http://be.movember.com.

Bron:
De standaard
1/11/2012

Mening:
Ik vind dit een heel mooi initiatief van de mannen die hieraan deelnemen. Het is een mooi gebaar dat ze het ingezamelde geld schenken aan het onderzoek naar prostaatkanker. Als iedereen een beetje meehelpt zal er veel geld ingezameld kunnen worden in de hoop dat het onderzoek een beetje vlot. Tenslotte is een maand een snor laten staan niets in vergelijking met wat de kankerpatiënten moeten doorstaan.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 1st November 2012 om 12:30.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2012, 21:21
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Wat een leuk initiatief. Zelf had ik nog nooit van 'Movember' gehoord, tot ik het deze morgen op een andere website tegenkwam. Ik vind het een leuk concept, maar mijn eigen ervaring bewijst dat het nog aan bekendheid moet winnen. Ik twijfel er ook aan dat mannen op deze manier veel geld kunnen inzamelen. Wat ik ervan begrijp moeten zij zelf in hun kennissenkring op zoek gaan naar sponsoren? Je moet maar geluk hebben dat je snor snel groeit!
Oktober-borstkankermaand is intussen al vrij bekend bij het grote publiek en ik hoop voor de mannen dat dit met Movember-prostaatkankermaand hetzelfde zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.