actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2012, 19:04
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Baby in coma na medische fout

Baby in coma na medische fout in Knokke-Heist
vrijdag 09 november 2012, 18u30


KNOKKE-HEIST - In het Onze-Lieve-Vrouw Ter Linden-ziekenhuis in Knokke-Heist is een baby van acht maanden in een coma beland na een medische fout. Het kindje werd te zwaar verdoofd.


De baby onderging een ingreep om buisjes in de oren te plaatsen en poliepen te verwijderen. Daarvoor kreeg hij een mengeling van lachgas en zuurstof toegediend. Om een onbekende reden was de concentratie lachgas te hoog. Het kindje belandde daardoor in een coma. Aanvankelijk werd gemeld dat de baby klinisch dood werd verklaard, maar dat bleek niet te kloppen.

De Brugse procureur Berkvens laat weten dat er een gerechtelijk onderzoek naar onopzettelijke slagen en verwondingen is opgestart. Deskundigen zullen proberen achterhalen wat er precies is foutgelopen en wie verantwoordelijk is.

BRON: De Standaard

mening: Hier wordt duidelijk gemaakt dat er aan een ingreep steeds risico's verbonden zijn, zelfs al gaat het om een eerder routinematige ingreep. Ik denk dat het voor de ouders van dit kind niet gemakkelijk zal zijn. Je brengt je kind naar het ziekenhuis voor een routine-ingreep en later hoor je dat het niet goed gaat met je kind. Onderzoek zal verder moeten aantonen wat er fout is gegaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2012, 14:01
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Ik begrijp echter niet dat dit kan gebeuren. Bovendien is het plaatsen van buisjes in de oren een routine-ingreep. Niets om zich zorgen om te maken.Toch is de concentratie aan lachgas te hoog. Ik begrijp niet hoe dit kan fout lopen.
De ouders van de baby hadden de pers aangesproken, had ik gisteren op het nieuws gezien. Het verbaasde me hoe sterk ze zich hielden, ze vertrouwen het ziekenhuis nog steeds en hopen dat alles inorde komt met hun kind dat nog maar acht maanden oud is. Ze hadden de pers aangesproken om aan te tonen dat er nog is hoop voor hun kind, wat ik heel moedig vind van hen. Ik ben benieuwd wat het onderzoek gaat aantonen, wat er juist fout is gegaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.