actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2012, 22:06
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
knaap (9) vertelt op school dat zijn vader zijn moeder en zus vermoordde in Vegas

Knaap (9) gaat naar school en vertelt leraars dat zijn vader zijn moeder en zus vermoordde in Vegas.

In de Amerikaanse gokstad Las Vegas is een onbeschrijflijk gezinsdrama gebeurd. Een jongetje van negen jaar ging er naar school en vertelde zijn leraars dat zijn moeder en zus vermoord waren door zijn vader. De jongen leidde de politie dan naar hun huis in de buurt van de school en daar troffen de agenten de lijken van de moeder en de zus (10) aan, alsook de vader die helemaal onder het bloed zat en in handboeien werd weggeleid. Het vierjarig broertje van de leerling bleek gelukkig ongedeerd bij dit onwezenlijke gezinsdrama. De vader had zijn vrouw en dochtertje afgeslacht, maar zijn zoontjes gespaard.
Volgens de hulpdiensten kwam het negenjarige jongetje 's morgens rond 9 uur in de Mabel Hoggard Elementary School in Las Vegas al aan in een soort shock. Nadat de heel verwarde en zwaar aangeslagen knaap zijn leraars verteld had over de moord, volgde de politie het jongetje naar hun bescheiden huisje. Daar vonden ze de lijken van de moeder en het tienjarige zusje van het jongetje. De vader bleek zwaargewond te zijn, maar het vierjarig broertje van de leerling bleef gespaard van de tragedie. Ook de hond des huizes was ongedeerd en werd opgevangen door de dierenbescherming.

Buren
De stoppen waren bij de vader blijkbaar compleet doorgeslagen. De man heet Arturo Martinez. Hij werkt als electricien. Een buurvrouw zei dat er nooit eerder problemen waren geweest met de man, maar dat ze maandagmorgen werd opgeschrikt door geweerschoten. Een andere buurvrouw had dan weer een man luid horen roepen en een kind horen huilen.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld...-in-Vegas.dhtml

Eigen mening:
Wanneer ik het artikel las was het echt moeilijk te vatten. En nog steeds vraag ik me af waarom doe je zoiets? We horen de laatste tijd niets anders meer dan drama's die plaatsvinden zowel in het binnenland als in het buitenland. Wat ik niet begrijp is, als de buren zo'n verontrustende geluiden horen, dan neem je toch een kijkje? Ook moet het verschrikkelijk zijn voor de zoontjes, ze hebben de moeder en zus zien afslachten door hun eigen vader. Wat moet die man bezielt hebben om zoiets te doen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd April 2012, 11:56
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
Het is onwezenlijk wat je tegenwoordig toch allemaal in de media hoort. Een gezin hoort je veilige thuishaven te zijn. Een gezin hoort warm te zijn. Je moet er terecht kunnen met al je zorgen en problemen. Als je dan leest wat voor verschrikkelijke gezinsdrama's er plaatsvinden. Het lijkt alsof we tegenwoordig de mensen moeten gaan screenen. Wie voldoet er om ouder te worden en wie niet? Dat kan helemaal niet de bedoeling zijn, toch?

Wat bezielde die man? Uit het artikel lijkt het alsof deze man iets tegen het vrouwelijke geslacht had. Ik vraag me steeds af hoe je het over je hart krijgt om je vrouw te doden en je kind, die tenslotte jouw bloed is.
Dit hele drama is misschien nog wel het ergst voor de twee zoontjes. Zij blijven met een levenslang trauma zitten. Hoe kunnen ze ooit nog mensen gaan vertrouwen?
Waarom is nu dit hele drama gebeurd? Is die vader er nu iets mee vooruit dat hij het vrouwelijke deel van het gezin heeft uitgemoord? Had dit nut?

Ik blijf het verschrikkelijk vinden dat de man, waarbij je je het meest veilig zou moeten voelen, je vermoordt. Hij misbruikt je vertrouwen. Vaak horen we dat we in deze maatschappij te cynisch worden en dat we achterdochtig zijn, geen mensen meer vertrouwen.
Als ik dit allemaal hoor en lees, dan word ik ook cynisch en achterdochtig. Dan heb ik ook geen zin meer om mensen te vertrouwen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.