actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2010, 09:58
sandra.dries sandra.dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: herentals
Posts: 55
Al vanaf zes jaar naar schietclub

Zesjarigen kunnen vanaf midden volgend jaar naar een Vlaamse schietclub om er luchtdrukwapens te leren hanteren, schrijft Het Laatste Nieuws.


Volgens de Vlaamse Schietsportkoepel, die zowat 120 clubs met in totaal bijna 18.000 leden groepeert, is dat niet gevaarlijk, want "op de kermis schieten de kinderen ook met loodjes".

Medailles
"We willen kinderen laten kennismaken met de schietsport onder begeleiding van gediplomeerde trainers", aldus nog de Vlaamse Schietsportkoepel. Dat zou op langere termijn een paar olympische medailles kunnen opleveren.

"Onzin om daar al zo vroeg mee te beginnen", meent pedagoge Marijke Bisschop. "Bovendien zit er altijd een commercieel tintje aan: dit levert de clubs weer extra inkomsten op."

In Wallonië is men al gestart met het rekruteren van jonge kinderen. Op korte tijd sloten zich daar een honderdtal nieuwe jonge leden aan. (belga/tw)
bron: De Morgen 09/11/2010
eigen mening:
de discussie kan gaan over het al dan niet toelaten van wapens
wat is het doel van een wapen?
Is dit een sport?
Kan dit voor zo'n jonge kinderen?
Als het dan gaat over behendigheid, kracht en concentratie...
Kan je dan niet beter gaan boogschieten?
IK HOOP DAT OUDERS HIEROVER SERIEUS NADENKEN...
In de verenigde staten waar wapengebruik een ingeburgerde cultuur is gebeuren er regelmatig ongevallen en ook incidenten op school waar vuurwapens aan te pas komen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2010, 11:13
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Een kind hoort geen wapen te hanteren.

Ik ben absoluut geen voorstander om kinderen naar een schietclub te sturen, zeker niet op hun zes jaar. Kinderen horen op deze leeftijd nog te spelen. Spelletjes spelen die ze spelen op hun zes jaar. Maar een wapen hanteren en naar een schietclub gaan? Dat is niet weggelegd voor een kind van zes jaar, dat is totaal ongepast. Ze mogen van mij een leeftijd zetten op het betreden van een schietclub, vanaf 12 jaar bijvoorbeeld.

Volgens mij breng je kinderen uit hun kinderpatroon wanneer je ze met volwassen zaken laat bezighouden, het zijn nog kinderen! Ik sluit me dan ook aan bij de opmerking van Sandra. In de Verenigde Staten gebeuren veel meer incidenten met vuurwapens (op de straat en op school!), alleen door het feit dat ze wapens in hun bezit kunnen hebben en deze KUNNEN HANTEREN! En niet alleen in de Verenigde Staten maar in verschillende landen over de wereld zijn er kinderen die aan wapens kunnen geraken en deze kunnen hanteren. Dus laat die kinderen daar niet te snel mee in contact komen, laat staan het gebruiken ervan. Ouders! Denk tweemaal na voordat je je kind naar een schietclub stuurt!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2010, 20:36
Olivier Van Cant Olivier Van Cant is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Kessel
Posts: 4
6 jaar en naar een schietclub gaan met mama of papa.
Totaal onverantwoord,en dan schrikt men er van dat er meer en meer drama's voorkomen in scholen en in huiselijke kringen door gebruik van vuurwapens.
Zoals men in vorige reacties ook al zei ,zijn de Verenigde Staten daar een voorbeeld van,een slecht weliswaar.
Toen ik 6jaar was ,was ik kastelen aan het bouwen met men lego-blokjes en ging ik naar de chiro. Misschien zijn dat betere ideetjes om voor te stellen?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th November 2010, 20:46
Verheezen Yves Verheezen Yves is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-turnhout
Posts: 18
Absoluut eens met mijn voorgangers, het hanteren van vuurwapens is absoluut geen activiteit voor een 6 jarige. Een kind van dergelijke leeftijd hoort buiten te spelen en doen alsof hij een geweer heeft niet op wekelijkse basis naar een schietclub te gaan om deze fantasie waar te maken.
Hoe de ouders bij het idee kunnen komen dat dit een gepaste activiteit was voor hun kind kan ik mezelf niet inbeelden. Hopelijk komen hier geen ongevallen van.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.