actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 17:25
Tim.M*lis Tim.M*lis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: turnhout
Posts: 17
6 boze taxichauffeurs leggen Gentse ochtendspits lam

Een actie van zes boze taxichauffeurs aan de Gentse Sint-Lievenstunnel (afrit Gent-centrum) en de Dampoort zorgde deze ochtend voor hinder tijdens de ochtendspits. Dat is vernomen bij het Vlaams Verkeerscentrum en De Lijn.

Aan de actie namen geen grote taxibedrijven deel, wel een aantal onafhankelijke chauffeurs. "Ik vind het erg jammer dat er niet eerst gesproken werd", reageert de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw (Groen). "Van bij het begin van de legislatuur heb ik er een punt van gemaakt om zeer open met de sector te spreken, en ik denk dat anderen dat willen bevestigen. Ik wil zeker naar oplossingen zoeken voor hun problemen."

Meer standplaatsen
De chauffeurs willen meer standplaatsen, zitten gewrongen met het feit dat er steeds meer vergunningen uitgereikt worden en reageren op omleidingen en verbodsborden. Het tijdelijk "doorknippen" van de Voldersstraat was de druppel die de emmer deed overlopen. "Aan de Belfortstraat komen al enkele taxiplaatsen bij, en we werken aan dat probleem", verduidelijkt Watteeuw. "Het taxidecreet zegt dat er één taxi per duizend inwoners mogelijk is, en dus 250 taxi's voor Gent. Nu zijn er 160 à 170 en kunnen we het aantal beperken, maar er is geen basis om onder de 200 te gaan", klinkt het. Wat het tijdelijk doorknippen van de Volderstraat betreft, wijst Watteeuw op het bestaan van een alternatieve route naar de Korenmarkt.

De eerste blokkade ging om 6.45 uur van start. Om 8.20 uur, twintig minuten na het overleg met de schepen, werd de actie opgeheven.

Bron: hln.be

Mening: ik vind dat de chauffeurs het recht niet hebben om de ochtendspits lam te leggen. Als er omleidingen zijn dan moeten de taxibedrijven een alternatieve route moeten voorzien. Er moet zo snel mogelijk een oplossing voor de problemen worden gevonden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.