actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2007, 11:04
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 66
België met stip op klimaatrangschikking

http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF07122007_030

België zou volgens dit onderzoek goed scoren op klimaatgebied. We doen het goed als het gaat over de evolutie van de uitstoot in de energiesector en de luchtvaart. Ook wat betreft de uitstoot in bedrijven doet ons land het goed. Maar niet alles is goed. We evolueren te weinig in de richting van de Kyotodoelstellingen en ook op de ontwikkeling van hernieuwbare energie scoort ons land niet goed. Toch staan we in de index op een twaalfde plaats.

Ik vraag mij af of we trots mogen zijn op die twaalfde plaats. Volgens mij niet, dit wil alleen maar zeggen dat er veel landen zijn die het nog slechter doen dan wij. Er zijn nog steeds te weinig maatregelen genomen om het probleem echt aan te pakken. De vraag is of er veel maatregelen zijn die we kunnen nemen? Wat kunnen we nog doen?

Een groot stuk van de verantwoordelijkheid ligt volgens mij bij de mensen zelf en hier heeft de overheid weinig invloed op. Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om mensen te sensibiliseren en zo aan te zetten om zuiniger om te gaan met energie. Op heel veel plaatsen brandt er onnodig veel licht. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom het nodig is om het licht in een winkeletalage zelfs 's nachts te laten branden. Op dit punt kan er nog heel veel bespaard worden op energie.

Op het punt van de hernieuwbare energie scoorden we ook niet goed. Is het niet mogelijk om hier nog meer aan te werken? Er moeten toch maatregelen genomen kunnen worden om ervoor te zorgen dat deze vorm van energie meer gebruikt wordt? Ik denk dat het mogelijk moet zijn om extra verplichtingen op te leggen bijvoorbeeld als je een huis bouwt of verbouwt. Er moet echt nog extra aandacht besteed worden aan dit probleem, want wat we nu doen is niet genoeg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.