actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2009, 14:56
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Loon van topmanagers moet dalen

BRUSSEL -

De hoge lonen van topmanagers moeten naar beneden. Dat vindt 84 procent van de Vlamingen.


De hoge lonen van topmanagers blijven heel veel mensen storen. Dat blijkt uit een enquête van de VRT bij vijfduizend Vlamingen. Over geen enkel thema van het onderzoek waren de ondervraagden het zo eens als over de vraag of die toplonen naar beneden moeten.

De resultaten van de enquête werden gisterenavond bekendgemaakt tijdens 'Vlaanderen 09', het programma waarmee de VRT de verkiezingscampagne op de openbare omroep heeft ingezet.

De vijfduizend gepeilde Vlamingen zijn niet alleen streng voor de topmanagers. Ook de politici moeten zich aan de regels van het fatsoen houden, vinden ze. Zo wil 85 procent van de ondervraagden dat de kandidaten die verkozen worden, ook echt gaan zetelen. Tachtig procent heeft problemen met politieke dynastieën van vader op zoon of dochter. En 74 procent vindt dat kandidaten maar op één lijst mogen staan.

www.standaard.be

Het is moeilijk om te oordelen over een ander zijn portomonne. Bvb. Bij het artikel staat een foto van Fortis. Deze managers dragen een grote verantwoordelijkheid, indien ze hun taak naar behoren vervullen denk ik dat het normaal is dat ze daar goed voor betaald worden. Anderzijds is er gefaald bij de Fortis, mede door deze managers want zij hadden de functie om dit te vermijden. Dus in die zin komt het weer tot een discussie.
Vanuit de zetel is het gemakkelijk praten voor de 84% van de ondervraagde, maar ik zou op dit moment echt geen manager van een groot bedrijf of instelling zoals o.a Fortis willen zijn. Die negatieve mediabelangstelling, herstructureringen enz... Anderzijds moeten we ook wel inzien dat er soms met geld gestrooid wordt, denk dan aan al die bonussen die de bank uitkeert aan de 'topmannen'. Wat politiek betreft, bij politiek hoort zetelen. Wanneer je als politieker verkozen wordt, dan is het je taak om te zetelen en op te komen voor de burger o.a. door je beloftes waar te maken. Dus wat dat betreft mag er van mij strenger ingespeeld worden op het 'zetelen'.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2009, 19:40
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
De aard en het niveau van een verloning is niet meer dan het resultaat van vraag en aanbod en eveneens het renumeratiebeleid van het bedrijf in kwestie. Hoge lonen mogen van mij behouden blijven.
Wie zijn wij om te beoordelen wie hoeveel mag verdienen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2009, 19:45
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
De hoge lonen, deze mensen hebben natuurlijk een grote verantwoordelijkheid, als er iets misloopt zijn zij de eerste die met de vinger worden gewezen.

En ze komen ook niet zomaar op de stoel van topmanager terecht, het is niet dat ze deze functie cadeau krijgen of per toeval op deze stoel zijn gekomen.

Ik vind dat deze mensen veel meer mogen verdienen. Ze hebben tenslotte een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Ik denk ook niet dat deze mensen een groot sociaal leven hebben laat staan tijd voor hun kinderen, man of vrouw.

Dus ik wil wel zeggen dat deze mensen dit loon verdienen wel ben ik het niet eens met de ontslagpremies dat deze mensen krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.