actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2012, 14:57
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
"Loon overheidsmanagers beperken tot 400.000 euro"

Staatssecretaris voor Ambtenarenzaken Hendrik Bogaert (CD&V) wil dat overheidsmanagers maximaal 400.000 euro per jaar verdienen. Dat bedrag komt overeen met het dubbele van het loon van de premier

201.460 euro, zoveel verdient eerste minister Elio Di Rupo (PS) per jaar. Voor topmanagers bij een overheidsbedrijf is dat soms tien keer zoveel.

"Belgacom-topman Didier Bellens heeft nu zowat het tienvoud van Di Rupo. Dat kan naar mijn aanvoelen niet langer. Vandaar mijn voorstel om de lonen van iedereen die binnen de overheid aan het werk is te plafonneren, met als maximum het dubbele van wat de eerste minister van ons land verdient", zegt de staatssecretaris in de Coreliokranten.

Bogaert wil en kan niet geloven dat succesvolle topmanagers onder deze voorwaarden geen job bij de overheid zullen aanvaarden. "Je hoort vaak zeggen dat we geen topmanagers kunnen aantrekken als we geen zogenaamde marktconforme toplonen betalen. Ik ben ervan overtuigd dat er zeer goede managers rondlopen, die als dienst naar de samenleving wél enkele jaren voor de overheid willen werken aan dat lager loon, om na 4 à 5 jaar weer naar de privé terug te keren, een boeiende ervaring rijker."

Het hoge loon van sommige overheidsmanagers zorgt al maanden voor politieke hoogspanning. Enkele weken geleden nog wilden de Franstalige liberalen van MR die lonen zelfs zodanig plafonneren dat niemand nog meer verdient dan de premier.

Uit: Het Laatste Nieuws

Mijn Mening:
Ik vind het inderdaad overdreven dat sommige topmanagers 10 keer zoveel verdienen als onze premier. Wat doen zij met dit geld? Rijden ze rond in gouden auto's of hebben ze voor ieder lid van de familie een persoonlijk jacht? De gewone man moet zijn voordelen maar opgeven zodat wij ons begrotingstekort kunnen verkleinen. Misschien kunnen ze beter eens gaan kijken bij de mensen die 'geld te veel hebben'.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.