actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2012, 16:46
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Touring: ‘Nieuwe crashtest bewijst belang van gordel’

BRUSSEL - Uit een nieuwe crashtest van Touring is nog maar eens gebleken dat het dragen van de gordel je leven kan redden. Het gevaar dat de achterste passagiers veroorzaken voor zichzelf maar ook voor de voorste inzittenden, wanneer ze ‘ongegordeld’ zijn, wordt schromelijk onderschat, zegt de organisatie.

Volgens Touring dragen de Belgen nog altijd te weinig de autogordel. Een op de 10 kinderen wordt nooit vastgeklikt in de wagen, van het aantal inzittenden achteraan draagt slechts de helft een autogordel, vooraan is dat 85 pct.

Uit een nieuwe crashtest van de organisatie is nochtans gebleken dat ook achteraan een gordel van levensbelang is. Voor de test voerde Touring een frontale aanrijding uit aan 64 km/uur.

‘Knieën en dijen slaan tegen het dashboard, borstkas en hoofd knallen in de airbag en vervormen zelfs het stuurwiel. Daarna krijgen de inzittenden een terugslag achterwaarts. Onderbenen en voeten van de bestuurder worden gekneld onder de pedalen en de verwondingen aan borstkas en hoofd zijn levensbedreigend’, bleek uit de test.

Touring dringt er bij alle inzittenden dan ook op aan altijd de gordel vast te maken en aan te spannen en zeker ook de hoofdsteun af te stellen.

Bron: www.nieuwsblad.be
Datum: 29/10/2012

Eigen mening:
Waarom mensen in deze tijd van drukte en haast op de baan hun gordel nog steeds niet vast maken zal ik nooit begrijpen. Een ongeluk is snel gebeurd, en een taak die je maximaal tien seconden kost kan je leven reden. Ik ken persoonlijk enkele chauffeurs die het nut niet inzien van een gordel en van mening zijn dat deze meer slachtoffers maken dan ze redden. Deze studie bewijst het tegendeel, en ik kan enkel hopen dat zij er nu meer aandacht aan gaan besteden.

Laatst aangepast door M*thi De Pauw : 29th October 2012 om 16:52.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2012, 23:51
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Het is al jaar en dag bekend hoe belangrijk het is om consequent je gordel te dragen tijdens het autorijden. Ik leg vaak lange afstanden af, en ben dan ook heel precies in het altijd dragen van mijn autogordel. Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik soms, met name voor korte afstandjes naar bijvoorbeeld een buurdorp of de supermarkt, toch ook wel speel met de gedachte 'och, voor zo'n kort eindje'.... Hoe ver of kort de afstand die je aflegt ook is, een ongeval is snel gebeurd! De gordel dragen is dus volgens mij ook een echte MUST!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.