actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2009, 14:27
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
rechtszaak nasibeul uitgesteld

John Demjanjuk trial: Nazi prison guard case delayed for three weeks
The trial of John Demjanjuk, the Nazi guard accused of involvement in the murder of 27,900 Jews at the Sobibor death camp, was adjourned yesterday because he was too ill to appear in court.

Published: 12:02PM GMT 02 Dec 2009

Link to this video A doctor examining the 89-year-old said Demjanjuk had a fever which continued to rise despite medication and the judge decided it was not safe to transport him from hospital. to court.

Ralph Alt, presiding, said the trial would resume on 21 December.


Related Articles
Demjanjuk begins Nazi war crime trial on stretcher
Victims speak from beyond the grave against Demjanjuk Wednesday was to have featured more testimony, which began on Tuesday, from some of the approximately 40 relatives of victims who have joined the trial as co-plaintiffs as allowed under the German legal system.

Michael Koch, an attorney for about 30 of them, said his clients were "slightly frustrated" by the decision, but had always understood it was a possibility and would tell their stories another day.

"All in all, there were two good days," he said in reference to the first two days of the trial on Monday and Tuesday.

Demjanjuk was deported in May from the United States to Munich, and has been in custody since then. He could face up to 15 years in prison if convicted for his alleged activities training as a guard in the SS camp Trawniki, then serving in the Sobibor death camp in occupied Poland.

The prosecution argues that after Demjanjuk, a Soviet Red Army soldier, was captured by the Germans in 1942 he volunteered to serve under the SS as a guard.

Demjanjuk denies ever having served as a guard.

bron : Telegraph 2/12/2009

Allez man, met wat zijn ze bezig. Ik heb die mens op TV gezien. Die leeft nog amper, en dan willen ze die nog voor een gerechtshof brengen. Dat kost alleen maar geld, en wat is het nut...Oke als die kerel zovele dood de dood heeft ingestuurd, maar laat die mens toch is rustig sterven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2009, 18:13
Lien.Kennis Lien.Kennis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lille
Posts: 106
Citaat:
Allez man, met wat zijn ze bezig. Ik heb die mens op TV gezien. Die leeft nog amper, en dan willen ze die nog voor een gerechtshof brengen. Dat kost alleen maar geld, en wat is het nut...Oke als die kerel zovele dood de dood heeft ingestuurd, maar laat die mens toch is rustig sterven.


Ja, da dacht ik dus eerst ook, maar vergeet niet dat die man al die tijd vrij heeft kunnen rondlopen, een heel leven gehad, een gezin, kinderen, weet ik veel, terwijl hij wel verantwoordelijk is voor het vergassen van duizenden mensen.
Oké, gerechtigheid komt misschien te laat, maar het is toch goed dat er dat proces komt, grotendeels symbolisch (die man heeft niet lang meer te leven), maar toch! Al is het maar voor de nabestaanden...
Ik verwijs ook graag naar een eerdere post met interviews van op Radio 1 met mensen die hun ouders zijn verloren in dat kamp, ik raad u zeker aan dit eens te beluisteren, plaatst dingen terug in perspectief...

http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=27544
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.