actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2006, 19:40
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Question Toeleveranciers VW?

Ik vind niet direct een artikel om mijn post te staven, maar actueel is het zeker!

Ik stel me dezer dagen sterk de vraag hoe het verder moet met de toeleveranciers van VW Vorst. Ook bij hen sneuvelen vele banen. En terwijl er volop gewerkt wordt aan een prachtig plan om de werknemers van VW een 'mooi afscheid' te geven, vrees ik dat werknemers bij die toeleveranciers het met veel minder gaan moeten stellen. (begeleiding naar nieuwe job? afscheidspremie? brugpensioen?...)

Dat de werknemers in Vorst momenteel worden doorbetaald, is 1 van die vele voorbeelden die niet (mogelijk) zijn bij de meeste toeleveranciers.
Ik weet niet in hoeverre de regering ook met deze mensen rekening houdt?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2006, 19:24
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Bij Johnson controls in Geel zijn er ook banen op stapel geloof ik. Maakten die niet het interieur van de Golf?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2006, 22:34
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Inderdaad, Wouter. Meer informatie: kijk hieronder naar artikel uit Gazet van Antwerpen van dinsdag 28 november.

Het lijkt me verschrikkelijk voor die werknemers trouwens. Die zitten nog veel langer in onzekerheid, want zo lang ze vanuit Vorst geen duidelijk kunnen geven, kan de directie bij de toeleveringsbedrijven ook maar weinig uitspoken, getuige het verplaatsen van de ondernemingsraad van Johnson Controls.
-----------------------------------------------------
Spontane actie bij Johnson Controls in Geel
Bij zetelfabrikant Johnson Controls in Geel is dinsdagochtend rond acht uur een spontane protestactie uitgebroken. Een tachtigtal boze werknemers nam het afblazen van een speciale ondernemingsraad niet.
Die was volgens de bonden voor vandaag gepland en zou mogelijk meer duidelijkheid geven over de financiële situatie van de tweehonderd werknemers die technisch werkloos zijn door de staking in de Volkswagenfabriek in Vorst.

Johnson Controls is een toeleveringsbedrijf van VW Vorst. De bonden hadden de directie vorige week gevraagd om bovenop de werkloosheidsuitkering het loonverlies van de technisch werkloze arbeiders bij te passen.

"De directie heeft door het protest het personeel wel toegesproken en zegt dat ze vrijdag meer duidelijkheid zal hebben omtrent de financiële situatie. De speciale ondernemingsraad wordt dus naar vrijdag verschoven", zegt Luc Weyns van de christelijke vakbond ACV.

Omstreeks 11.30 uur ging iedereen weer aan het werk. "De acties worden voorlopig opgeschort. We verwachten vrijdag een positief antwoord, anders vrezen we voor meer acties", besluit Weyns.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.