actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2010, 11:50
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Massale achterstand dreigt voor verplichte test bus- en truckchauffeurs

Massale achterstand dreigt voor verplichte test bus- en truckchauffeurs
woensdag 10 november 2010, 08u08
Bron: belga Auteur: loa

BRUSSEL - Er dreigt een massale achterstand te ontstaan voor verplichte opleidingen voor bus- en truckchauffeurs. Daar waarschuwt Touring voor. Duizenden chauffeurs zullen hierdoor niet langer de weg op kunnen, aldus de mobiliteitsorganisatie.

Door een Europese richtlijn dienen bus- en truckchauffeurs te voldoen aan vereisten inzake vakbekwaamheid. Alle buschauffeurs zijn verplicht om hiervoor een opleiding te hebben gevolgd voor september 2015, bij truckchauffeurs is dat 2016.

Maar volgens Touring bieden zich weinig bedrijven aan voor de opleiding en dreigt een massale achterstand. 'Aan het huidige tempo geraken we er nooit. De kans dat duizenden beroepschauffeurs dan niet meer zullen mogen rijden is reëel', luidt het bij Touring.

http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101110_015

Eigen mening: Ik vind het een zeer goed initiatief van Europa. Die richtlijn zal er voor zorgen dat de buschauffeurs bekwamer worden dan ze nu zijn. Niet alle buschauffeurs zijn slechte bestuurders, maar bij sommige laat het rijgedrag te wensen over. Ik verwijs hierbij naar een persoonlijk voorbeeld: tijdens mijn studies in Leuven staken de bussen hopen fietsers voorbij, met aan de overzijde nog enkele auto's. Daardoor kwam je als fietser vaak op een strookje van een dertigtal centimeter om te fietsen, zelfs als je alleen fietste. Dat ligt natuurlijk ook aan het feit dat er geen fietspad ligt en dat er super veel fietsers zijn, maar erg verantwoord vind ik het niet. Extra aan een richtlijn of een opleiding lijkt mij het een goed idee een vijfjaarlijkse controle te stellen, gebaseerd op deze richtlijn.

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 10th November 2010 om 12:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.