actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th June 2006, 17:47
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Freye diploma ten onrechte gekregen?

Freya in het verweer

"Ik heb mijn thesis wel zelf geschreven en ik kan dat ook bewijzen." Zo reageert vicepremier Freya Van den Bossche donderdag in verscheidene kranten op beschuldigingen van Knack dat ze haar diploma onrechtmatig verkregen heeft.


De minister negeerde maandenlang de insinuaties in de rubriek 'Bladspiegel', maar reageert nu wel.

"Ik gunde de auteur niet dat ik in zijn satireval zou trappen. Nu maakt Knack er nieuws van en moet ik wel reageren", aldus Van den Bossche in De Morgen.

De minister haalde er haar krantenknipsels, persoonlijke notities en teksten van de thesis bij om dit te bewijzen. (dwm)

Bron: Belga
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th June 2006, 12:29
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Arendonk
Posts: 64
Klacht minister Van Den Bossche tegen Vlaams journalist

Klacht minister Van den Bossche tegen Vlaams journalist
BRUSSEL - De Belgische vice-premier en minister van Begrotingszaken Freya Van den Bossche, die eerder fors uithaalde naar de Nederlandse regering, dient een klacht in tegen journalist Koen Meulenaere van het Vlaamse weekblad Knack. Volgens de Vlaamse publieke radiozender VRT heeft zij dat donderdag aangekondigd in het Belgische parlement. Van den Bossche neemt het niet langer dat Meulenaere haar beschuldigt van vervalsing van haar afstudeerscriptie.

Ik vind dat de minister groot gelijk heeft dat ze een klacht indient tegen het tijdschrift. Het is nu wel welletjes geweest. Het is begonnen als een grap maar momenteel loopt het de spuigaten uit.
Knack beschuldigd de minister wel van dergelijke kwestie maar kan met geen redelijke argumenten op de proppen komen.
Dat de geloofwaardigheid van Knack hierdoor in het gedrang komt is nogal wiedes!!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th June 2006, 18:42
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Ik vind het inderdaad ook geen onderwerp dat ik wil lezen in mijn knack die elke week in de bus valt. In feite kan het mij ook niet schelen of het haar thesis al dan niet van eigen productie is. Anderzijds vind ik dat 'onze minister die niet kan rekenen' (en toch minister van begroting is!!!) nogal defensief weet te reageren tegen knack. Heeft zij trouwens wel het recht om klacht in te dienen tegen het publiceren van een thesis?
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th June 2006, 18:54
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Pieterjan
Heeft zij trouwens wel het recht om klacht in te dienen tegen het publiceren van een thesis?

Dat misschien niet, maar ik veronderstel wel tegen de aantijgingen dat ze haar thesis niet zelf heeft geschreven. Iets in de trant van 'smaad en laster' ofzoiets...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th June 2006, 18:57
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Dan denk ik toch dat haar recente uitspraken over de Nederlandse regering dat gegeven neutraliseren
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th June 2006, 18:59
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Knack haalt Freya-thesis offline


BRUSSEL - Het weekblad Knack haalt de thesis van minister Freya Van den Bossche zaterdagavond van zijn weblog. Ook de discussie rond de thesis op de weblog wordt dan afgesloten. De beslissing heeft te maken met de klacht die Van den Bossche heeft aangekondigd, zegt Knack-hoofdredacteur Karl van den Broeck.


SP.A-vice-premier Van den Bossche kondigde donderdag een klacht aan tegen Knack. Aanleiding zijn de insinuaties dat Van den Bossche haar thesis niet zelf geschreven heeft.

Dinsdag plaatste Knack de integrale thesis van Van den Bossche op zijn weblog en nodigde het iedereen uit zelf te oordelen of ,,een 22-jarige linkse studente, bovendien net moeder geworden en dus met andere dan academische besognes aan haar hoofd'' zelf zo'n werkstuk kan geschreven hebben.

Sindsdien werd de weblog overspoeld met reacties. Zo waren er vrijdagmiddag om 16 uur al meer dan 1.250 reacties. Wie nog wil reageren of de thesis wil downloaden via de weblog moet snel zijn. Zaterdagavond worden thesis en discussie van de weblog gehaald.

,,Sinds Van den Bossche heeft aangekondigd dat zij een klacht indient, heeft de zaak een andere dimensie gekregen. Wij hebben daarom ook beslist om niet meer over de kwestie te communiceren. Zo komt in ons volgende nummer geen artikel over de zaak en halen we de thesis en de discussie over de thesis van onze weblog".


Blog DS, 16-06-2006 (kld)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 16th June 2006, 19:01
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Beetje dubbel, heel deze affaire... Normaal dat aan dergelijk vermoeden niet achteloos voorbij gegaan wordt, aangezien in het recente verleden een staatssecretaris (Mevr. Temsamani) haar politieke carrière gedwarsboomd zag omdat zij zou gelogen hebben over haar diploma's (en dan nog in een m.i. veeleer 'onschuldige' context overigens...)

Tegelijk: bizar dat Knack zich aan dergelijke beschuldigingen waagt, bij monde van hoofdredacteur Van Cauwelaert dan nog wel (maar hij is idd alleszins niet de grootste vriend van Verhofstadt)... Ofwel houden ze idd iets achter de hand - see next week -, ofwel zijn ze zich op dezelfde wijze aan het verbranden als Humo een tiental jaar geleden over de affaire 'Notaris X' alias Regina Louf, nota bene het thesisonderwerp van Freya...

Terzijde: een '14-14-13,5'... de cijfers voor het eindwerk van Mevr. Van den Bossche zijn nu ook weer niet meteen om over naar huis te schrijven, niet eens een onderscheiding - mijn bloedeigen zusje heeft meer behaald met haar thesis bij dezelfde promotor, prof. dr. De Bens A décharge? Niet meteen, maar toch...

'Fin, we'll wait and see...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 16th June 2006, 23:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
,,Mijn thesis verandert niet''


Hij is niet overtuigd. Ook al heeft Freya Van den Bossche een doos naar haar kabinet laten brengen met diskettes, notities en kladversies van haar thesis, Koen Meulenare blijft bij zijn thesis: ze heeft haar werkstuk niet zelf geschreven.


,,Maar ik geef het toe: ik kan het niet bewijzen. Mijn stelling is dat een 22-jarige links geöriënteerde studente nooit zo'n thesis zou schrijven, die één lange aanklacht is tegen De Morgen .''


Ook niet als ze u haar hele voorbereiding kan tonen?

,,Dan ook niet. Wat bewijst dat nu? Dat ze er ook een beetje zelf aan gewerkt heeft? Mijn zolder staat ook vol documentatie, daarmee heb je nog geen boek.''


Het is een sterker bewijs dan het uwe.

,,Misschien. Ik denk dat hier vooral bewezen wordt dat mijn gag rond de thesis van Freya van den Bossche beentjes heeft gekregen en is gaan lopen. Er wordt veel te veel van gemaakt en dat is het gewoon niet waard.''


U gelooft ook niet dat een jonge moeder, tussen de pampers door, een thesis kan schrijven.

,,En nu ben ik de grote seksist, volgens De Morgen ... Maar dat was mijn punt niet. Mijn punt is inhoudelijk: zo'n thesis schrijft een linkse jongedame niet. Misschien had ik beter niet over die pampers geschreven, maar ze vermeldt het zelf in het voorwoord van de thesis.''


Eigenlijk heeft Frank De Moor, uw vroegere collega bij Knack , de thesis geschreven.

,,Als dat zo is, dan heeft Frank haar goed liggen gehad. Want dan heeft hij haar een thesis laten schrijven die ze nooit zelf geschreven zou hebben.''


Freya Van den Bossche dient nu een klacht in tegen u.

,,Dat is dan lichtelijk in tegenspraak met wat ze eerder zelf zei.''


DS, 16-06-2006 (bbd)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 17th June 2006, 10:12
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Terzijde: een '14-14-13,5'... de cijfers voor het eindwerk van Mevr. Van den Bossche zijn nu ook weer niet meteen om over naar huis te schrijven, niet eens een onderscheiding - mijn bloedeigen zusje heeft meer behaald met haar thesis bij dezelfde promotor, prof. dr. De Bens A décharge? Niet meteen, maar toch...


Dan heeft ze haar politieke cariëre toch gemist dan
Van zodra 'mevrouw Staes' opkomt zal ik zeker voor haar stemmen

Maar is het ook niet zo dat je punten niet met elkaar mag vergelijken?
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 17th June 2006, 11:01
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
,,Maar ik geef het toe: ik kan het niet bewijzen. Mijn stelling is dat een 22-jarige links geöriënteerde studente nooit zo'n thesis zou schrijven, die één lange aanklacht is tegen De Morgen .''

Wil iemand dit eens ff uitleggen?
Is de De Morgen dan een links-georiënteerde krant?
En dan nog, het is toch niet omdat die krant links is en jij ook, dat de krant niets verkeerd kan doen? Kritiek mag toch ook op je eigen 'kant' gegeven worden (lees: dit land een democratie zijnde enzo)?
Is het trouwens niet mogelijk dat mevr. Van den Bossche op 22-jarige leeftijd (een jaartje ouder dan ik...) nog niet zo 'radicaal' links was?

Mij lijkt dit maar een drogargument...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 17th June 2006, 14:48
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Is De Morgen dan een links-georiënteerde krant?

Vroeger nog veel meer dan nu...
Citaat:
Is het trouwens niet mogelijk dat mevr. Van den Bossche op 22-jarige leeftijd (een jaartje ouder dan ik...) nog niet zo 'radicaal' links was?

Met papa als Minister van Onderwijs van de SP (zonder '-.A' toen nog geloof ik)...?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 17th June 2006, 15:31
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Met papa als Minister van Onderwijs van de SP (zonder '-.A' toen nog geloof ik)...?

Dat wil toch niets zeggen? Al was mijn papa voorzitter van VB, dan zou ik zijn standpunten nog niet overnemen
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 17th June 2006, 17:02
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Dat wil toch niets zeggen? Al was mijn papa voorzitter van VB, dan zou ik zijn standpunten nog niet overnemen


Wel als je daarna vice minister wordt voor dezelfde partij van je papa
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 17th June 2006, 18:13
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Wel als je daarna vice minister wordt voor dezelfde partij van je papa

Ok. Maar het argument is ook dat ze de linkse krant De morgen 'aanvalt. Dat is toch ook niet zo verwonderlijk als die krant echt fouten gemaakt heeft?
Ik vind het iig maar onzin...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 17th June 2006, 18:44
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Ik vind het iig maar onzin...


Dat is net hetgeen freya probeert aan te tonen
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 17th June 2006, 18:47
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Ik heb de idee dat sommige personen gewoon profijt hebben met een zwakke Freya van den Bosche.
Enkele maanden geleden werden al haar ongelukkige uitspraken overbelicht in de pers, nu dit.
Wat ik mij afvraag is of dit toeval is? Zo nee, wie heeft er profijt bij dat Freya zwak staat?
Trouwens ik ben een van de mensen die gelooft dat Freya haar thesis zelf geschreven heeft!
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 17th June 2006, 19:28
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Trouwens ik ben een van de mensen die gelooft dat Freya haar thesis zelf geschreven heeft!

Hoewel ik haar thesis niet gelezen heb, denk ik dat ook.
Dat je zoiets durft publiceren in een kwaliteitsmagazine als Knack louter en alleen gebaseerd op het feit dat je er niet bij kan dat een 22-jarige blabla dat zelf geschreven heeft Daar kan ik niet bij...
Misschien is ons Freya wel gewoon een erg intelligente en kritische madam
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 17th June 2006, 23:00
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Misschien is ons Freya wel gewoon een erg intelligente en kritische madam


Laat ons hopen, want dat zijn 2 eigenschappen die volgens mij onmisbaar zijn voor een minister!
vooral dat kritische dan!
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 18th June 2006, 09:52
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
'k Vind het ook allemaal maar wat overroepen, zeker omdat er niet eens sluitende bewijzen zijn, zeer veel speculatie.
Toch is ze te jong en onervaren om reeds Federaal vice-premier en minister van begroting te zijn. Voor die post is héél veel ervaring en dossierkennis nodig op alle vlakken, en dat heeft ze gewoonweg niet. Rechtvaardigt niet hoe ze nu is aangevallen.
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 18th June 2006, 13:58
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
...overroepen...zeer veel speculatie. (...) héél veel ervaring en dossierkennis nodig op alle vlakken, en dat heeft ze gewoonweg niet. (...)Rechtvaardigt niet ...

Klopt; Rechtstreeks gevolg overigens van het feit dat de partijbonzen op een bepaald moment beslissen om de verpakking te laten voorgaan op de inhoud omwille van goedkoop stemmengewin... Maar in dat bedje zijn er wel meerderen (zoniet alle) ziek...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.