actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 13:18
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Vandalen stelen lijk van president van Cyprus

De stoffelijke resten van de vroegere Cypriotische president Tassos Papadopoulos zijn door onbekenden uit zijn graf op het kerkhof van Deftera bij Nicosia gestolen. Dat deelde de openbare televisie mee, die haar programma' s onderbrak. De bevolking op het eiland in de Middellandse Zee reageerde geschokt.

De diefstal werd een dag voor de eerste herdenkingsplechtigheid aan zijn dood ontdekt. Papadopoulos overleed in 2008 op 74-jarige leeftijd in Nicosia aan longkanker. Het motief voor de diefstal is niet duidelijk.

Papadopoulos was president van 2003 tot maart 2008. Hij werd in de strijd voor zijn herverkiezing verslagen door Demetris Christofias, een vroegere coalitiepartner. Hij loodste de republiek Cyprus in 2004 de Europese Unie binnen. Een plan van de Verenigde Naties om het eiland te herenigen, werd onder zijn leiding afgewezen.

Cyprus is sinds 1974 gescheiden van het noorden na de invasie van het Turkse leger als antwoord op een staatsgreep van Grieks-Cypriotische ultranationalisten, die met de steun van Athene het eiland weer wilden aansluiten bij Griekenland. (afp/dpa/gb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...an-Cyprus.dhtml

Bespreking: Een lijk stelen? Iemands laatste rustplaats afnemen gaat wel heel ver. Dit is regelrechte grafschennis, en bij mijn weten is die straf niet mild. Ik dacht dat lijken stelen iets was uit de middeleeuwen maar dat blijkt dus niet zo. volgens een artikel uit de nederlandse site 'www.spitsnieuws.nl', gaan de lijkrovers losgeld vragen voor het stoffelijk overschot. Ik hoop dat ze de dieven snel vatten en een straf opleggen die ze nog lang zullen herinneren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th January 2010, 13:00
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
Ik vind dat het heel ver gaat dat men nu al een lijk gaat stelen. Ik vraag mij bij deze dingen af wat mensen eigenlijk willen bereiken.
Ik vind dat dit alles getuigt van een gebrek aan respect. Deze mensen moeten zich eens afvragen hoe zij zouden reageren als er iets dierbaars van hen gestolen wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.