actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 13:08
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Zesjarige geschorst op school voor handkus

In het Amerikaanse Colorado is een zesjarige jongen een dag geschorst op school omdat hij een medeleerlinge een handkus had gegeven. Volgens de schooldirectie gaat het om een vorm van ongewenste intimiteiten.

Volgens de moeder van de geschorste jongen zijn haar zoon en de medeleerlinge gewoon op elkaar gesteld. De jongen heeft het meisje eerder ook al op de wang gekust. De moeder verzet zich tegen de schorsing.

Commentaar:
Persoonlijk vind ik de reactie van de school er wel over gaan. Leerlingen van die leeftijd weten niet eens wat seksuele intimidatie is. Laat staan dat ze zich hiermee zouden bezig houden. Kinderen in de kleuterklas en het begin van hun lagere schoolcarrière geven andere leerlingen wel eens een kusje. Ikzelf geef al enkele jaren turnles aan kleuters, deze gebruiken vaak een kusje om aan te tonen dat iemand zijn of haar vriendje/vriendinnetje is. Verder bedoelen ze hier niks mee. Moet ik deze kindjes dan ook bestraffen? Begrijp me niet verkeerd indien er echt sprake zou zijn van seksuele intimidatie moet dit zeer zeker grondig onderzocht worden. De kans dat dit een opzettelijke seksuele intimidatie was, lijkt mij echter klein.

Bron:
De Standaard, 11 december 2013, (http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00881781)

Laatst aangepast door j*rie.willems : 11th December 2013 om 13:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2013, 14:07
Jesse.Branckaerts
Gast
 
Posts: n/a
Dit is inderdaad zeer overdreven van de school. Een 6-jarige die geen handkus mag geven, zijn we hier serieus bezig?
Ik kan nog een soortgelijk voorbeeld aanhalen. Onlangs zag ik hoe 2 jongeren van ongeveer 13-14 jaar oud een GAS-boete kregen omdat ze hun fiets niet in het rek van het treinstation hadden geplaatst. Toen ik de politieman in kwestie vriendelijk benaderde om hem te vragen wat er juist aan de hand was werd ik afgeblaft.
Het is erg gesteld met onze maatschappelijke tolerantie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2013, 14:31
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Of we in dit artikel kunnen spreken van seksuele intimidatie is voor mij onduidelijk. Ik wil hier geen uitgesproken mening over geven. Het is waar wat Jorie zegt, kleuters weten inderdaad nog niet wat seksuele intimidatie is. Toch maak ik me hierbij wel een bedenking, je kent immers de thuissituatie van het meisje niet en je kent de schoolcontext ook niet. Wel denk ik dat een schorsing te verregaand is. Ik weet zeker dat de school een andere, meer gepaste, sanctie kan vinden voor het 'vergrijp'.
Om terug te komen op de kwestie van de GAS-boetes die Jesse aanhaalde wil ik het volgende kwijt. Een vriendin van me zei me dat haar broer een boete van €150,- gekregen had voor wildplassen in een gracht. Sommige hardrijders komen er vanaf met een minder hoge boete! Als de GAS-boete dan toch moet blijven bestaan, leg dan wettelijk vast welke 'misdrijven' er beboet moeten/mogen werken en welke maximumboete je hiervoor kan krijgen. Dit zou misschien al een hoop gezever uitsparen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.