actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2017, 18:35
Elien V*rhaegen Elien V*rhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: turnhout
Posts: 40
Schaarbeek investeert 100.000 euro in verkeersveiligheid

Schaarbeek investeert 100.000 euro in verkeersveiligheid

Nadat Schaarbeek werd opgeschrikt door een dodelijk verkeersongeval beloofde de burgemeester meer te investeren in verkeersveiligheid. De stad maakt 100.000 euro vrij voor de aankoop van verkeerscamera's en de uitvoering van snelheidscontroles.

Op de gemeenteraad van gisterenavond werd een amendement van Arnaud Verstraete (Ecolo/Groen), Sophie Querton (LB) en Seydi Sag (CDH) met een ruime meerderheid goedgekeurd. Daardoor zal 100.000 euro vrijgemaakt worden voor de aankoop van snelheidscamera’s en de uitvoering van snelheidscontroles.

'Er is een kleine groep mensen die met antisociaal rijgedrag levensgevaarlijke situaties creëert in Schaarbeek en de sfeer in de woonbuurten aantast', zegt Verstraete. 'We tolereren dit niet langer. Een strengere handhaving is noodzakelijk om het onaanvaardbare gedrag van enkelingen aan te pakken. Zo willen we voorkomen dat er nog mensen in perfecte gezondheid hun leven laten in het Schaarbeekse verkeer.'

Verder komt er ook een verbetering van de verlichting langs de Haachtsesteenweg, vooral aan de oversteekplaatsen voor voetgangers. De bevoegde Brusselse minister, Pascal Smet (SP.A), is van plan om de suggesties ‘zo snel mogelijk’ uit te voeren.

Dodelijk ongeval en vluchtmisdrijf

Afgelopen maandag moesten de politiediensten van de politiezone Brussel-Noord rond 17 uur tussenbeide komen naar aanleiding van een verkeersongeval in Schaarbeek. Een bestuurder had vluchtmisdrijf gepleegd ter hoogte van de Jeruzalemstraat. De vermoedelijke dader van het vluchtmisdrijf in Schaarbeek is opgepakt. Het slachtoffer, een vrouw (56), raakte gewond en werd in een verontrustende toestand naar het ziekenhuis gebracht. Momenteel gaat het beter met haar gezondheid.

Drie weken geleden overleed Stephanie Verbraekel, journaliste bij De Standaard, na een dodelijk ongeval op de Haachtsesteenweg in Schaarbeek. Het ongeval schokte de buurt, en burgemeester Bernard Clerfayt (Défi) maakte toen bekend dat de gemeente aan het Gewest zal vragen om enkele maatregelen te nemen.

Bron:
De Standaard, 30 november 2017, 16:41u
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171130_03216413

Persoonlijke Bespreking:
100.000 euro vind ik veel geld. Het is wel goed dat ze veel willen investeren in een verkeersveilig Schaarbeek. Ik vind dat ze dit in vele steden moeten doen. Niet perse zoveel geld maar toch een behoorlijk bedrag. Zo kunnen er vele levens gered worden en hoeft niemand onnodig te sterven. Ik vind het ook goed dat ze de personen die associaal rijgedrag vertonen gaan aanpakken met extra maatregelen. Maar ik vind het wel raar dat er eerst doden moeten vallen voor ze inzien dat er dingen moeten veranderen. En dat er zoveel geld zo snel vrij kunnen maken vind ik ook raar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.