actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 11:49
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Electrabel profiteert van hysterie rond black-out’

Electrabel profiteert van hysterie rond black-out’

Gewezen minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte (sp.a) vindt de heisa rond een mogelijke black-out nodeloos overdreven. Hij vindt dat 'de hysterie Electrabel en de hele nucleaire sector goed uitkomt', zo zegt hij donderdag in Het Laatste Nieuws.

Gewezen minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte (sp.a) vindt de heisa rond een mogelijke black-out nodeloos overdreven. Hij vindt dat 'de hysterie Electrabel en de hele nucleaire sector goed uitkomt', zo zegt hij donderdag in Het Laatste Nieuws.

'Je moet geen argwanende mens zijn om te zien dat de nucleaire sector hier alle belang bij heeft', zegt Vande Lanotte. 'Eerst vallen er twee centrales uit met scheurtjes. En net voor de winter, wanneer Doel 1 wettelijk uit roulatie moet worden genomen, valt ook Doel 4 plots stil door een zogenaamde daad van sabotage. Iedereen wordt de stuipen op het lijf gejaagd.'

De boodschap die gegeven wordt, is voor de mensen zonneklaar, meent de sp.a’er: 'Zonder kernenergie gaat het licht uit'. 'En dan komt de nieuwe minister Marie-Christine Marghem (MR) verkondigen dat ze eraan twijfelt of we nog wel genoeg stroom hebben als we Doel 1 en Doel 2 zouden sluiten. Je moet al ziende blind zijn om niet door te hebben dat Electrabel hier garen bij spinnen. Dat ligt er vingerdik op.'

Vande Lanotte wil naar eigen zeggen niemand met de vinger wijzen, 'maar ik stel alleen vast dat er een sfeertje is gecreëerd waarin wordt gesuggereerd dat we niet zonder kernenergie kunnen'. Dat was helemaal niet nodig geweest als vroeger de kaart van de invoer was getrokken. 'Maar ja, daar was Electrabel niet bij gebaat.'

Zelf ontkent Electrabel dat het voordeel haalt uit de hetze rond de black-out. 'Dat zo veel kerncentrales stilliggen, kost ons net handenvol geld.'
Bron: De standaard
datum: 04/12/14

Eigen mening: De discussie over kernenergie zal nog wel een tijdje blijven duren. Dus ik volg meneer Vande Lanotte er nog wel in dat hij Electrabel beschuldigt van de zogezegde black-outs. Maar ik denk daarbij niet alleen aan het debat over kernenergie maar wel over de verwachte prijsstijgingen die er gaan komen. De mensen hebben angst om zonder stroom te komen zitten en willen hier graag voor betalen. Ik zeg niet dat kernenergie weg moet of niet, maar ik zeg wel dat er veel lawaai wordt gemaakt over niets...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.