actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2011, 12:01
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Eurocrisis maakt eerste slachtoffer op Wall Street

De schuldencrisis in Europa heeft een eerste groot slachtoffer geëist op Wall Street. MF Global Holdings, dat handel voert in waardepapieren, heeft bij het gerecht in New York bescherming gevraagd tegen zijn schuldeisers, het zogenaamde 'Chapter 11'. Het bedrijf is dus virtueel failliet, maar kan voorlopig wel nog voortwerken zonder achterna gezeten te worden door schuldeisers.
MF Global is buiten Wall Street niet zo bekend, maar voor insiders gaat het wel degelijk om een grote speler. Het bedrijf wikkelt de handel in aandelen, obligaties, derivaten en grondstoffen af. Aan het hoofd staat Jon Corzine, voormalig co-voorzitter van Goldman Sachs.

Maar speculatie met Europees staatspapier wordt de broker nu fataal. MF Global had voor zo'n 6,3 miljard dollar (4,5 miljard euro) in Europese obligaties belegd, die met de schuldencrisis fors in waarde zijn afgenomen. In totaal heeft het bedrijf 39,7 miljard dollar schulden, waar amper 41 miljard dollar aan activa tegenover staan.

Het failliet vertoont gelijkenissen met dat van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers drie jaar geleden, maar is van een andere omvang. MF Global stelt zo'n 2.900 mensen tewerk, of amper een tiende van het vroegere Lehman. (belga/odbs)

Bron: www.demorgen.be - 31 oktober 2011 - (http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/F...ll-Street.dhtml)

Mijn mening: Aangezien de Europese crisis zijn eerste grote slachtoffer heeft geëist zie ik dat de crisis echt wel groot is en niet snel voorbij zal gaan. Als de bedrijven op Wall Street al 'failliet' gaan, is het echt menens. Want ik denk dat Wall Street echt wel goed werkt en verkoopt en normaal gezien niet in geldnood zouden zitten. Maar het tegendeel is dus bewezen. Wel is dit faillissement van dit bedrijf te wijten aan de Europese obligaties die belegd waren voor 4,5 miljard euro en die met de schuldencrisis fors in waarde zijn afgenomen. Ik denk dat de bedrijven die in obligaties doen en bankbedrijven de eerste afvallers zullen zijn. Natuurlijk is het te hopen dat er geen bijkomende slachtoffers zullen vallen, althans denk ik dat dit wel het geval zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.