actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2011, 22:34
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
1 op de 12 kinderen in armoede

1 op de 12 kinderen in armoede

zondag 16 oktober 2011/ Auteur: VMMA
In Vlaanderen leeft 1 op de 12 kinderen in armoede. Dat is alarmerend, want dat aantal is meer dan verdubbeld in 12 jaar tijd. We moeten dringend ingrijpen, zeggen verenigingen tegen armoede. Daarom organiseren ze vandaag een manifestatie in Brussel.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...111016_00076610

Eigen mening:
Dit korte bericht trok onmiddellijk mijn aandacht. Wanneer ik dan bedenk dat het gemiddelde aantal leerlingen in mijn schoolloopbaan ongeveer 30 per klas was, dan zou er telkens twee leerlingen in armoede leven. Ik vind dit enorm veel! Het is goed dat er speciale aandacht is voor deze situatie. Ik vernam dat er bijvoorbeeld ook een fakkeltocht wordt georganiseerd deze week in Mol, bij ons in de buurt. Welzijnszorg heeft dit jaar ook als thema: Samen tegen armoede. Ook jeugdbewegingen zetten dit thema in de kijker. Ik sta daar zeer positief tegenover. Als leidster ondervind ik elk jaar dat het voor sommige kinderen echt niet vanzelfsprekend is om mee op kamp te gaan omwille van de kostprijs. Gelukkig durven deze ouders dit melden en kunnen wij er als leiding rekening mee houden: zij betalen minder dan de anderen, er wordt gezorgd voor luchtmatras, slaapzak enzovoort. Ik ben er fier op dat dit bij ons in de chiro zo geregeld is. Heel dikwijls komen deze mensen in deze situatie terecht omwille van omstandigheden: werkloosheid, scheiding enzovoort. Dus daar moeten we zeker begrip voor opbrengen. Aan de andere kant geloof ik ook dat bv. werklozen soms niet willen werken en er voor kiezen om in die situatie te verkeren. Het is de taak van de overheid, beleid om echte armoede op te sporen en daar dan iets aan te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.