actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 11:51
lisa.v*ndingenen lisa.v*ndingenen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 20
Zware straffen voor “ambulanciers” die drugs smokkelden in ziekenwagen

Drie Nederlanders zijn in Groot-Brittannië veroordeeld tot celstraffen tot 24 jaar omdat ze drugs smokkelden in een ziekenwagen. De valse ambulanciers huurden zelfs neppatiënten in om geen argwaan te wekken.
Leonardus B., Olof S. en Richard E. moesten afgelopen zomer een patiënt naar Groot-Brittannië brengen die enkel liggend kon vervoerd worden. Maar in de buurt van Birmingham werden ze door de politie gecontroleerd.

In het hulpvoertuig werden maar liefst 193 kilogram cocaïne, 74 kilo heroïne en twee kilogram xtc-pillen gevonden. Uit onderzoek, onder meer van de camerabeelden in de haven, bleek dat het trio wel vaker patiënten naar Groot-Brittannië bracht. Minstens 45 keer, zo blijkt. Ofwel werden ze naar Birmingham gebracht, of wel naar Londen of Manchester.

De patiënten die op de brancard lagen, waren Britten die betaald werden om het spel mee te spelen.. Ze kregen vooraf een scenario dat ze van buiten moesten leren voor het geval ze gecontroleerd zouden worden.

De rechter in Birmingham was niet mals voor de Nederlandse drugsdealers die grof geld verdienden aan hun handeltje. De politie denkt dat de bendeleden in totaal voor ongeveer 2,2 miljard euro aan drugs hebben gesmokkeld.

De Britse politie vroeg na de arrestatie van de drie bendeleden, in juli van dit jaar, aan de collega’s in Nederland om huiszoekingen te houden in hun woningen in Zwanenburg en Hoofddorp. Daar nam de politie tien ambulances in beslag. De daders sluisden een deel van de opbrengsten, zo bleek gisteren op het proces, door naar Belgische rekeningen.

Eigen mening: dit is iets wat niet kan. Ziekenwagens moeten serieus worden genomen en moet niet worden gebruikt om drugs te smokkelen. Ik hoop dat hun straf zwaar genoeg is, want aan de hand van hun inkomsten kan je afleiden dat dit al heel lang bezig is.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151211_02016490 12/12/2015
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st March 2016, 13:40
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Drugs smokkelen in ziekenwagen

Net zoals Lisa vind ik dat dergelijk gedrag niet door de beugel kan. Hoe halen ze zich in het hoofd om zich voor de doen als ambulanciers. Ik begrijp ook niet hoe iemand zich kan overhalen om mee te spelen als patiënt? Hoeveel geld hebben ze hiervoor gekregen? Voor 500 euro zal een weldenkend persoon dit niet doen. Het gaat hierbij niet om één afzonderlijk geval, maar om minstens 45 gevallen. De straf die de 'ambulanciers' krijgen vind ik niet zwaar genoeg. Zij geven er niets om, om 24 jaar in de cel te zitten. Als ze vrijkomen kunnen ze toch gaan rentenieren. Ik denk dat deze mensen beter gebaat zullen zijn met een zware werkstraf, waarbij ze ook verplicht moeten afkicken van de drugs. Iemand die drugs smokkelt, gebruikt vaak zelf ook de drugs. Het is belangrijk dat ze onder ogen zien wat ze fout gedaan hebben. Met enkel een celstraf zullen ze dit zeker niet inzien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.