actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Winnaars & verliezers
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2014, 16:23
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Nee, we worden geen wereldkampioen

Berg die champagne maar op. De kans dat de Rode Duivels op 13 juli de wereldbeker winnen, is vrijwel nihil.
4 procent: zo groot is de kans dat Kompany en co. het in Brazilië tot wereldkampioen schoppen. Dat beweren Andrés Ramírez Hassan en Johnatan Cardona Jiménez, professoren statistiek verbonden aan de universiteit van Medellin en Rio de Janeiro. Voor hun kansberekening baseerden ze zich onder meer op de inzet bij de gokkantoren. So far, so good, want de bookmakers dichten Brazilië, Argentinië, Duitsland, Spanje en, jawel, België de grootste winstkansen toe.

Die gegevens combineerden de onderzoekers met het winstpercentage in de kwalificatiecampagne, het aantal gemaakte doelpunten, de plaats op de Fifa-ranking, de marktwaarde van de spelers. Het beeld dat daaruit ontstaat, is heel wat minder rooskleurig.

Samen met Brazilië, Spanje, Colombia, Uruguay, Frankrijk, Argentinië en Duitsland maakt België dan wel het meest kans om door te stoten naar de achtste finales, maar nadien is het uit met de pret. Op de kwartfinales maken de Rode Duivels nog slechts 33 procent kans, de finale halen lijkt een utopie (7,5 procent).

Als u toch uw spaarvarken aan diggelen wil slaan, zet uw geld dan in op Brazilië. Dat maakt 19,95 procent kans om wereldkampioen te worden. Ook Duitsland (14,7 procent) en Argentinië (12,05 procent) zijn een kansrijke gok.

Bron: De Standaard
Datum: 15/5/2014

Eigen mening
Ik weet dat dit als boechtartikel wordt aangenomen, maar toch denk ik dat dit heel België aangaat. Het gevoel van het België-zijn. Ik weet dat België niet ver zal geraken in Brazilië, maar het maakt me niets uit. We hebben allemaal weer het geloof terug om iets te kunnen bereiken met ons Belgenlandje en dat telt voor mij hoger op dan de finale in Brazilië. Toch zijn deze statistieken niet even betrouwbaar. Ik mis Spanje bij de hoogste procenten (die toch al het afgelopen WK en de 2 afgelopen EK's gewonnen hebben) en ik denk toch ook dat zij een grote kans maken. Misschien moet onze hoop niet volledig begraven worden. Nog een maandje tot we het eventuele tegendeel kunnen bewijzen!
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2014, 07:43
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Jammer dat artikels over sport te snel van de hand worden gedaan als 'boecht'. Het is lang geleden dat wij als Belgen nog ergens zo hebben achtergestaan als achter onze nationale voetbalploeg. Het gaat om jonge mannen die internationaal aanzien krijgen voor hun talent op het voetbalveld. En ja, ik snap dat sommige mensen het maar talent noemen op het vlak van sport maar soms heeft een bevolking niet meer nodig om terug een gevoel van eenheid te creëren.
Maar de huidige generatie staat ook voor meer dan voor voetbal alleen. Als we kijken naar de kapitein van de Rode Duivels, Vincent Kompany dan spreek je over een voetballer die weet waar het om draait om de mensen te motiveren. Als België een overwinning boekt tegen Schotland in de voorbereiding voor het WK zegt hij: 'België is van iedereen, maar vanavond toch vooral van ons!' Hiermee verwijzend naar de overwinningspeech van Bart de Wever bij zijn overwinning bij de gemeenteraadsverkiezingen. Kompany staat ook samen met de andere spelers voor het 'nieuwe' België. Echte Belgen (die trots zijn voor hun land te spelen) maar vaak van vreemde origine. Hij start projecten op in het Brusselse om daar te werken met de (kansarme) jeugd en hij steunt ook nog eens diverse organisaties wereldwijd die te maken hebben met kinderrechten etc. Hij is waarschijnlijk de bekendste Belg in het Verenigd Koninkrijk en misschien wel in Europa. Moeten we dan niet gewoon een beetje nationalistisch zijn en trots zijn op deze generatie voetballers?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.