actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2016, 12:29
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Thuis
Posts: 83
Al meer dan miljoen verdachten van Filipijnse straten geplukt in antidrugsstrijd

Volgens de Filipijnse politie zouden sinds begin juli al meer dan een miljoen vermoedelijke druggebruikers en -dealers van de Filipijnse straten zijn geplukt in de antidrugsstrijd van president Rodrigo Duterte. Het merendeel van hen gaf zich uit eigen beweging over, maar de politie doodde ook 2.157 mensen tijdens operaties.

Volgens de politiestatistieken gaf het overgrote deel van de druggebruikers en -dealers zich uit eigen beweging over. Het zou gaan om 983.232 mensen. De politie arresteerde daarnaast 42.543 drugsverdachten, en doodde er 2.157 tijdens operaties. Drugsbendes of doodseskaders vermoordden wellicht nog eens 3.000 anderen.

In totaal werden zo iets meer dan een miljoen mensen van de straten gehaald sinds president Rodrigo Duterte in juli een meedogenloze strijd tegen drugscriminaliteit aankondigde. Tijdens zijn verkiezingscampagne had de omstreden president beloofd om drugs en criminaliteit tijdens de eerste zes maanden van zijn ambtstermijn volledig aan banden te leggen.

De politie zegt dat die doelstelling nu "voor tachtig procent is bereikt". De president heeft al aangekondigd dat hij de antidrugsstrijd met nog eens zes maanden verlengt.

Mensenrechtenorganisaties, de VN, de EU en de VS haalden al scherp uit naar de drugsoorlog. Geregeld worden in straten of achtertuintjes op de Filipijnen geknevelde lijken gevonden, vergezeld van een waarschuwing: "Ik ben een drugshandelaar. Doe niet zoals ik." Volgens de autoriteiten zouden doodseskaders, huurmoordenaars of drugsbendes voor die vele moorden verantwoordelijk kunnen zijn.

bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2854932
datum: 27/12/2016
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th December 2016, 13:16
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Thuis
Posts: 83
reactie:
Ik erken het probleem van de vele drugverslaafden in de Filipijnen en ik vind ook dat er moet ingegrepen worden. Waar ik niet mee akkoord ga, is de manier waarop. Door alle drugverslaafden op te pakken en in gevangenissen te stoppen los je het probleem maar tijdelijk op. Het gaat namelijk maar een tijdje duren vooraleer diegene die alle drugs beheren, een nieuwe generatie vindt die ze kunnen uitmelken. Door de drugverslaafden aan te pakken, worden ze 2 keer het slachtoffer. Eerst en vooral omdat ze al met een verslaving zitten en ten tweede omdat ze hiervoor in de gevangenis belanden. Dit lijkt me al niet eerlijk. Je laat ook met deze regelgeving de deur wagenwijd open voor willekeur. Vanaf wanneer ben je verslaafd of nog subjectiever: vanaf wanneer ben je een vermoedelijke druggebruiker?
Verder denk ik dat iedereen kan veranderen en dat niemand goed of slecht is, er is enkel maar een grijze zone, die met dit soort ingrepen wordt genegeerd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.