actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2012, 12:42
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Antwerps ziekenhuis behandelt kankerpatiënten bij mooi weer op terras

In het Sint-Augustinusziekenhuis in Wilrijk opent het oncologisch en hematologisch dagziekenhuis morgen zijn nieuwe tuinterras. Patiënten kunnen daar in openlucht worden behandeld, als hun medische toestand en het weer dat toelaten.
Het terras biedt plaats aan ongeveer 20 personen, meldt GZA, waarvan Sint-Augustinus deel uitmaakt. Er zijn 16 comfortabele stoelen, parasols en een lounge en ook patiënten in bed kunnen er frisse lucht opsnuiven. Patiënten en begeleiders kunnen op het terras wachten, maar GZA gaat nog een stapje verder en wil ook de behandeling van ambulante patiënten in de open lucht laten plaatsvinden.

Voor GZA kadert de aanleg van het tuinterras en de behandeling van patiënten in de kwaliteit, innovatie en totaalzorg die de ziekenhuizen willen aanbieden. Het ziekenhuis financierde de bouw en de groenaanleg, het Oncologisch Centrum prefinancierde de inrichting. Sponsors - waaronder de vereniging van en voor (ex)kankerpatiënten en andere organisaties - stonden grotendeels in voor de kost van de meubelen.

Het Oncologisch Centrum van GZA Ziekenhuizen in Sint-Augustinus behandelt dagelijks meer dan 200 ambulante patiënten met kanker.

Bron: www.hln.be

Mening: Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat het verplegend personeel op deze manier rekening houdt met de patiënten. Zij zitten immers zo goed als altijd binnen, als ze zwaar ziek zijn, denk ik. Als het mooi weer is, vind ik dat ook zij hier uitgebreid van mogen genieten. Want zeg nu zelf, op deze moment is het verschrikkelijk slecht weer in ons land. Als de zon er dan toch een dag doorkomt, loopt iedereen er meteen veel gelukkiger bij en ik ben er zeker van dat dit ook bij deze patiënten zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.