actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2011, 19:43
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Itegem
Posts: 73
Haast geen dag zonder loterij

Haast geen dag zonder loterij

Vanaf volgende week kunnen we vijf dagen op zeven cijfers of sterren aankruisen in de hoop miljonair te worden. Dan start de Nationale Loterij op dinsdag met een tweede wekelijkse trekking van Euro Millions.


Lotto Extra op maandag, de nieuwe Euro Millions op dinsdag, nog eens Lotto op woensdag, Euro Millions op vrijdag en de klassieke Lotto op zaterdag. Nu nog de donderdag en de zondag, en de Belg kan elke dag gaan dromen van de miljoenen.

Het wordt stilaan een drukke agenda. 'De spelers vinden van niet', zegt Sofie Van den Bussche, woordvoerster van de Nationale Loterij. 'Een onderzoek in de negen landen van Euro Millions heeft namelijk uitgewezen dat de deelnemers meer willen winnen en vaker willen spelen. De extra trekking komt er dus op hun vraag.'

Slechts de helft van de 1,1 miljoen Lotto-spelers neemt ook deel aan Euro Millions. Sofie Van den Bussche: 'Niet iedereen zal dus vijf dagen op zeven spelen.'

Flinke jackpot

Opvallend is dat de Loterij niet verwacht dat de nieuwe trekking voor een fikse stijging van de 780.000 Euro Millions-spelers zal zorgen. Voor de omzet mikken ze ook maar op zo'n 11 procent extra. 'Het is niet omdat je het aantal speeldagen verdubbelt, dat de omzet dat ook doet. Toen we de Lotto gespreid hebben over verschillende speeldagen, is dat ook niet gebeurd. We zien namelijk dat mensen hun inzet verdelen. Speelden ze vroeger op zaterdag voor 5 euro, dan spelen ze nu op woensdag en op zaterdag voor telkens 2,5 euro. Waarschijnlijk zal hetzelfde gebeuren met Euro Millions.'

Naast een extra trekking, verandert ook het spel zelf. 'Tot deze week kon je kiezen uit negen sterren, vanaf dinsdag zijn dat er elf. En er komt ook een extra rang om te winnen. Vroeger won je niets als je enkel twee cijfers juist had. Nu krijg je 4 euro. Bij het oude spel was de laagste winst 10,5 euro. Daarvoor moest je twee juiste cijfers en één ster aankruisen. Die extra rang zal het aantal winnaars eveneens ferm doen stijgen hoor. Plots heb je één kans op 13 om te winnen, in plaats van één op 24.'

Wie dinsdag wil meespelen, moet daarvoor gebruikmaken van de nieuwe formulieren die vanaf vandaag in de winkel liggen, of kan vanaf 10 uur terecht op de site van de Lotto. En er valt alvast onmiddellijk een bom geld te verdienen. 'De jackpot voor dinsdag is 100 miljoen euro.'

Bron: De standaard, 07 mei 2011
Mening: Vijf dagen per kans kans hebben om mee te spelen met de loterij vind ik toch een beetje te veel van het goede. Al spreekt de Nationale Loterij het tegen, ik denk dat mensen hierdoor sneller en meer geld inzetten. Wie wil er geen €100 000 000 winnen? Ik vind de lotto te overroepen. Mensen spelen mee met het gezin, familie, op het werk,... En het ergste is dat ze zich niet realiseren dat veel kleintjes groot maken.
Mijns inziens schakelen over het algemeen meer mensen over naar Euro millions. De jackpotten zijn groter, maar mensen beseffen niet dat het gokspelletje wordt verspreid over heel Europa, waardoor de kansen aanzienlijk kleiner worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2011, 22:27
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
De lotto geeft mensen een mooie kans om veel geld te verdienen, maar volgens mij verliezen mensen veel geld door altijd lottoformulieren te kopen.
Ik vind het persoonlijk weggegooid geld, we hebben in het 6de middelbaar berekend wat de kansen waren om zoeits te winnen. Miezerig klein moet ik zeggen.

Nu dat er elke dag wel veel geld is te winnen gaan er mensen nog meer geld weggooien in de hoop geld te winnen.
Mijn raad, spaar het geld gewoon op, als je het niet uitgeeft aan de biljetten heb je al wat geld gespaard.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2011, 23:00
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Wie droomt er nu niet van een prachtig luxeleventje met al wat je maar wil? Ik denk dat er weinig mensen zijn die zichzelf niet in die situatie zouden willen stellen, en dan gaan ze, inderdaad, op de 'snelle' manier een poging wagen om millionair te worden. Dat de kans dat je zo'n groot bedrag ooit kan winnen, ellendig klein is, beseffen ze vaak niet. Dankzij al die advertenties en andere vormen van reclame lijkt het ook net zo gemakkelijk!

Morgen moet ik (voor mijn stage Engels) een lesje geven over 'If I won the lottery', en ik heb een tijdje overwogen om als 'didactisch materiaal' een loterijbiljetje te gaan kopen (met natuurlijk in het achterhoofd dat het leuk zou zijn als daar een bedragje zou uitkomen ) MAAR ik heb het loterijticket uiteindelijk toch maar gelaten voor wat het is. Ik ben uiteindelijk niet in de lokroep van alle reclames getrapt, om het zo te zeggen. Laat mij dat geld voorlopig maar houden tot na de stages. Dan koop ik er wel wat leuks mee voor mezelf. Daar heb ik véél meer aan! Het zou goed zijn als andere mensen dat ook eens wat vaker zouden beseffen, denk ik!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd May 2011, 23:36
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Dit vind ik verontrustend nieuws. Door 5 dagen op 7 kansspelen aan te bieden gaan we sneller mensen hebben die gokverslaafd zijn denk ik.

Deze kansspelen zijn heel toegankelijk. Het is mogelijk om bijna in elke krantenwinkel in te zetten op Lotto, Euro Millions,... Hierin zou toch een beperking moeten ingevoerd worden om zo de mensen beter tegen zichzelf te beschermen en ervoor te zorgen dat ze niet gokverslaafd worden en zichzelf zo in de schulden gokken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd May 2011, 11:12
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
5 dagen op 7 met de loterij kunnen spelen is inderdaad wel te veel van het goede. Mensen zien meer kansen om geld te winnen en snel rijk te kunnen worden waardoor ze steeds meer en meer gaan meespelen. Hierdoor stoppen ze veel geld in de loterij, veel meer dan ze ooit misschien kunnen winnen want de kans dat je de jackpot wint is echt aanzienlijk klein!

Ik moest vorig jaar ook een les Engels geven over de loterij Jinthe! En ik heb niet kunnen weerstaan en ben een krasbiljetje gaan kopen. En ja, prijs! Wel maar € 1, maar toch nog altijd beter dan niets
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th May 2011, 11:15
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 92
Ik wist niet dat er tegenwoordig al zoveel lottospelen waren! 5 ven de 7 dagen kunnen we meespelen! Dat is echt ontzettend veel. Persoonlijk vind ik het niet zo’n goed idee. Dit gaat mensen het idee geven dat ze meer kans hebben om te winnen en gaan ze meer geld uitgeven aan de spelen. Misschien dat je ook effectief meer kans hebt op winnen, maar het verschil zal toch niet groot zijn, denk ik. Ik hoop dat dit nu ook geen ‘verslaving’ gaat meebrengen. Mensen die elke week 5 keer gaan meedoen en steeds voor hogere bedragen gaan meedoen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.