actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2013, 21:39
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Horrorwinter op komst

Horrorwinter op komst

Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.

Zowel Duitse als Nederlandse weersvoorspellers verwachten in de Lage Landen een zeer strenge winter met dagen van bijna Siberische koude. Het Duitse Donnerwetter spreekt van een horrorwinter die begint op de eerste dagen van december en drie maanden lang zal duren.

Winter des doods

Ook het Duitse Wetter.net en het Nederlandse Meteoconsult verwachten een uitzonderlijk strenge winter. Britse weersvoorspellers waarschuwen voor een 'winter des doods'.

Voor Duitsland gaat het om de vierde uitzonderlijk strenge winter op rij. Volgens weersvoorspellers is dat een exceptioneel fenomeen. Ook wij hadden vorig jaar een recordwinter met een nooit geziene aanhoudende periode van sneeuw en een ongekend aantal van extreem koude dagen.

Strooizout

Vorig jaar zaten de verschillende overheden al van bij het begin van de winter door hun voorraden strooizout heen omdat ze verrast werden door de extreme weersfenomenen. Dat leidde ertoe dat op vele wegen niet meer gestrooid werd. Op andere plaatsen werden creatieve oplossingen gezocht, zoals het strooien met zand.

Het Vlaams gewest laat zich deze winter niet opnieuw verrassen en voorziet nu al in een beginvoorraad van 42.000 ton strooizout. Dat is 10.000 ton meer dan vorige winter. (EE)

Bron: Knack - 12 november 2013

Mening: Ik veronderstel dat de weersvoorspellers hun resultaten toch iets of wat betrouwbaar zijn. Ze spreken over het weer binnen één à twee maanden en dit is toch min of meer te berekenen denk ik. Het zou een enorme aanpassing zijn voor ons aangezien we deze temperaturen absoluut niet gewoon zijn. Volgens mij was vorig jaar de koudste dag bij ons circa -10 à -15graden, als we daar dan nog eens 10 graden kouder moeten bijtellen... Vervolgens geldt dit uiteraard niet alleen voor België, maar ook voor de andere Lage Landen zoals Nederland, Duitsland, ...
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2013, 15:38
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Dit lijkt mij allemaal zeer voorbarig. Als aardrijkskundigen bezochten wij vorig jaar het KMI, waar men ons wist te zeggen dat voorspellingen maximaal een week vooruit kunnen gaan. Anders zijn ze niet nauwkeurig en zullen ze niet betrouwbaar zijn.
Bovendien: hoe kan men nu al zeggen dat het elke dag zou gaan sneeuwen? Weet men nu al hoe de wolken zich zullen verplaatsen binnen één maand?
Tot slot nog het volgende: vorige winter was het met momenten koud, dat klopt. Maar laten we vooral niet vergeten dat het vorig jaar met Kerstmis nog 20 ° C was, alles is dus nog mogelijk in de maand december lijkt mij...

Iets om niet te vergeten ivm weersvoorspellingen op lange(re) termijn: eerst zien en dan geloven!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th November 2013, 15:45
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Persoonlijk geloof ik ook niet meer in deze voorspellingen. Net als Carl denk ik ook dat je zoiets niet op voorhand kan zeggen. Men spreekt er inderdaad van dat het heel slecht weer was afgelopen winter en heel koud. Maar mensen zien vaak alleen de negatieve dingen, de goede dagen blijven vaak minder hangen. Zo was het niet elke dag horror en zijn er ook periodes geweest met aangenaam winterweer. Ik denk dat het te voorbarig is om nu te voorspellen hoe het weer binnen een dikke maand zal zijn. Het weer een week vooruit voorspellen is al haast onmogelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.