actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2011, 12:16
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol
Posts: 69
'Child Alerter' zoekt vermiste kinderen op internet

'Child Alerter' zoekt vermiste kinderen op internet

'Child Focus gelooft niet in de kracht van Facebook? Dan doen wij het wel.' De moeders van Nathalie Geijsbregts en Inge Breugelmans hebben Child Alerter opgezet om vermiste kinderen sneller te vinden via het internet.
Nathalie Geijsbregts verdween in 1991. Inge Breugelmans werd in hetzelfde jaar ontvoerd, misbruikt en vermoord. Vandaag vinden hun moeders, Anita Pintjens en Rita Eggermont, dat Child Focus het internet onvoldoende benut om de bevolking te mobiliseren bij de speurtocht naar kinderen. Ook Tiny Mast, de mama van Kim en Ken, is die mening toegedaan.

Uit protest hebben Pintjens en Eggermont daarom Child Alerter in gang gezet op 22 april. De Facebookpagina moedigt leden aan verdwijningen via het internet te delen en nodigt zelfs kinderen uit om lid te worden. 'Wij willen het goede werk van Child Focus aanvullen', aldus Rita Eggermont. 'Als zij met succes de digitale weg inslaan, stoppen we ermee.'

'Na de verdwijning van mijn dochter werkte ik als vrijwilliger, tot Child Focus in het leven werd geroepen in 1998. Maar vorig jaar herbegon ik, omdat ik vaststelde dat Child Focus te weinig het internet gebruikt.' De organisatie moet mee evolueren, vindt ze. 'Het internet biedt tal van mogelijkheden. Ik sta volop achter Child Focus maar sommige zaken gaan te traag.'

Gavin Calberson helpt bij het beheer. 'Ik was verontwaardigd', zegt hij. 'Vreemd toch dat nog niemand startte met een goede Facebookaanpak? Ik schat dat er alleen al in België vier miljoen mensen Facebook gebruiken. Dus doe ik het zelf, samen met Rita en Anita. Veel mensen willen in geval van verdwijning wel helpen, maar weten niet hoe. Met Child Alerter kunnen ze helpen, want informatie delen kost niets.'

Anita Pintjens weet nog altijd niet wat met haar dochter Nathalie gebeurde: 'Child Alerter is een goed initiatief. We zullen de oude verdwijningen ook niet vergeten: Ilse Stockmans, Maddy Hollanders... Zelfs als het traag groeit, wil ik veel leden. Véél leden betekent: veel communicatie. We doen beter een melding te veel dan te weinig. En als er positief nieuws te melden is, zoals een kind dat wordt teruggevonden, zetten we dat uiteraard ook op onze pagina.'

Bron: De Standaard - 03/05/2011
________________________________________

Eigen mening:

Na het lezen van dit krantenartikel bezocht ik de facebookpagina van de 'Child Alerter' en besloot ik me onmiddelijk lid te maken van deze community. Want, als één enkele klik misschien wel het leven van een kind kan redden, waarom zou je dan nog twijfelen? De weigerachtige reactie van Child Focus vind ik persoonlijk dan ook nogal vreemd en kortzichtig. Internet is nu eenmaal een belangrijk medium geworden in onze maatschappij en met zo'n vier miljoen Belgen op facebook is het inschakelen ervan in de zoektocht naar vermiste kinderen wat mij betreft erg logisch.

Uiteraard zouden we ons wel vragen kunnen stellen bij het rendement van dit initiatief. Maar, zelfs als het niets oplevert, hoeft het voor mij nog niet te worden opgedoekt. Al wat kan helpen om kinderen die werden losgerukt van hun families weer thuis te brengen, is namelijk meer dan welkom. Daar mag toch geen discussie over bestaan?

De enige opmerking die ik nog wel wil maken, is dat de initiatiefnemers van dit project nauw zouden moeten samenwerken met de politie. Waardevolle tips of getuigenissen mogen immers in geen geval verloren gaan. Al denk ik dat oprichters van dit project dat zelf ook wel beseffen. Het gaat hier per slot van rekening om de moeders van de vermiste kinderen Nathalie Geijsbregts en Inge Breugelmans.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.