actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2012, 11:52
p*eter.vandenhoof p*eter.vandenhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 25
Nog maar eens zwaar geweld

Nog maar eens zwaar geweld


Opnieuw werd een jongeman zwaar toegetakeld in hartje Antwerpen. De daders werden opgepakt door de politie en na verhoor vrijgelaten.

“Mijn halfbroer Sven Breughelmans (29) uit Deurne was op café blijven hangen met een Antwerp-supporter die messen op zak had”, zegt Michael De Greve.

“Ze gingen buiten en Sven werd uren later zwaargewond wakker in het ziekenhuis. Hij weet niets meer van het hele gebeuren. Hij heeft onder meer een messteek vlak boven een oog, een diepe snee op de wang en gekneusde ribben.”

Twee tegen twee

“Onze mensen zijn woensdag om 1.25u opgeroepen voor een vechtpartij in de Carnotstraat", zegt politiewoordvoerster Veerle De Vries. "Bij aankomst werd Sven Breugelmans aangetroffen. Hij was bewerkt met een mes en een gebroken fles.”

“Volgens de eerste vaststellingen ging het om een vechtpartij van twee tegen twee. Wie bij het slachtoffer was, hebben we niet gevonden. De andere twee wel: twintigers uit het Gentse. We hebben ze verhoord en weer vrijgelaten."

De Antwerpse politie krijgt geregeld af te rekenen met vechtpartijen die beslecht worden met wapens. Eind vorige week werd de mondhoek van Wout D. (18) opengesneden.



bron :http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...-antwerpen.aspx

commentaar:
Je hoort voortaan meer en meer in de media over dit soort gebeurtenissen. Of het nu daadwerkelijk zo'n groot verschil is met de toestand van vroeger weet ik niet, oudere generaties zijn hier niet unaniem over, maar geweld is iets van alle tijden. Wat volgens mij zeker wel waar is, is dat er voortaan meer en meer gevochten wordt met messen en dergelijke. Een gevaarlijke en in veel gevallen ook laffe wending. Ik vind het persoonlijk niet zo verschrikkelijk als je een mes meeneemt als je 's nachts over straat loopt. Ik doe dit niet maar ik kan gerust begrijpen dat dit je een veilig gevoel geeft en je weet ten slotte nooit wat er kan gebeuren. Dit onveiligheidsgevoel is ook een natuurlijk gevolg van de vele vermeldingen in de media dus het is wel duidelijk dat de media hier een serieus grote rol in speelt. Nu, dat neemt natuurlijk niet weg dat dit soort voorvallen absoluut niet kunnen. Ik vrees dat dit weer een geval is van zinloos geweld waar we heel erg weinig aan kunnen doen. Het artikel vermeldt ook dat de daders zijn vrijgelaten. Ik hoop dat 'vrijgelaten' in de ruime zin van het woord kan bekeken worden en dat deze criminelen tijdelijk vrij zijn maar niet vrijuit gaan. Dit gebeurt al iets te vaak naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.