actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2012, 23:14
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Drie locaties ontruimd na onduidelijke bommelding in Antwerpen

Drie locaties ontruimd na onduidelijke bommelding in Antwerpen

ANTWERPEN - In Antwerpen is zondagavond iets voor 20 uur een bommelding binnengelopen op de redactie van Gazet Van Antwerpen (GVA). Aangezien de melding bijzonder onduidelijk was, zijn voor alle zekerheid drie verschillende locaties in de stad ontruimd: de redactielokalen van GVA zelf, het provinciehuis en zaal Elckerlijc. Op de twee laatste locaties werden zondagavond concerten gehouden van joodse organisaties.

In de melding stond geen exact adres vermeld, maar wel de term "concert hall". Meteen werd de link gelegd met de Israëlische legerband Tzahal die zondag tweemaal optrad in het provinciehuis. Voor het eerste concert was zondagnamiddag al een manifestatie gehouden met zowat 130 actievoerders die vonden dat het organiseren van een dergelijke muziekavond een verkeerd signaal was, nu het conflict in Gaza opnieuw is opgelaaid. De protestactie, gericht tegen het Israëlische bewind, was zonder incidenten verlopen, al werd er wel één persoon heel even bestuurlijk aangehouden.

In zaal Elckerlijc aan de Frankrijklei vond zondagavond dan weer een concert plaats dat georganiseerd was door een joodse school. Beide concerten zijn na de bommelding stilgelegd en de gebouwen ontruimd. Dat gebeurde ook met de redactielokalen van GVA op Linkeroever, omdat "concert hall" ook wat weg heeft van "Concentra", het mediabedrijf dat mede-eigenaar is van GVA.

Het doorzoeken van de drie locaties heeft vooralsnog niets opgeleverd, de gebouwen zullen volgens de politie spoedig worden vrijgegeven.

Bron: De Standaard, 18/11/2012, http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121118_102

Commentaar:
Ik vind het eigenlijk heel raar dat mensen andere mensen gaan bedreigen, op eender welke manier dan ook. Een bom vind ik dan ook heel drastisch om te gaan gebruiken, ik vind dat als je met iets niet akkoord bent, bijvoorbeeld met hun optredens, hou dat toch voor jezelf in plaats van paniek te veroorzaken bij andere mensen en die personen dood te willen. Ik snap niet waarom mensen zo'n problemen hebben met andere rassen, culturen, gewoonten, ... Iedereen is toch gewoon zichzelf en laat elkaar toch gewoon rustig doen. Ik denk dat mensen meer moeten leren om andere gewoonten te appreciëren, hiermee zouden we al een stapje verder zijn in de goede richting. Hopelijk vindt men dan ook snel de juiste locatie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.