actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2010, 21:12
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Kamer gaat stemmen over lot van regering Berlusconi

Kamer gaat stemmen over lot van regering Berlusconi
16/11/10, 20u24

De positie van Berlusconi is verzwakt nu hij niet meer kan rekenen op zijn trouwe bondgenoot Fini.
Het lot van de regering van mediamagnaat Silvio Berlusconi zal op 14 december duidelijk worden. Dan stemt de Kamer over een door de linkse oppositie ingediende motie van wantrouwen tegen de rechtse bewindsploeg en de Senaat over het door Berlusconi zelf verlangde vertrouwen, zo is officieel meegedeeld.

Deze gang van zaken is vastgelegd in een gesprek van Kamervoorzitter Gianfranco Fini en Senaatsvoorzitteer Renato Schifani met president Giorgio Napolitano. Indien Berlusconi één van de twee stemmingen verliest, moet hij opstappen.

Voor die stemming zal het parlement zich buigen over de begrotings- en stabiliteitswetontwerpen. Op 13 december legt de regeringsleider in de Senaat een verklaring af en in de Kamer begint het debat over de door de oppositie verlangde wantrouwensstemming.

Sinds zijn breuk met Fini heeft Berlusconi geen meerderheid meer in de Kamer. Een overgangsregering onder leiding van de mediamagnaat is uitgesloten, zei minister van Defensie Ignazio La Russa. (belga/vsv)

Bron: www.demorgen.be

Eigen mening:
Vertrouwen. Het is een woord dat ik niet op het hoofd van Berlusconi zou plakken. Om de zoveel wordt zijn naam wel in verband gebracht met maffia of andere schandaleuze praktijken. Ook is er soms sprake van wanbeleid. Het verbaast mij soms dat die nog aan de macht is. Maar toch, hij is een ware mediamagnaat. Als je maar genoeg op tv te horen krijgt dat je yoghurt van een bepaald merk moet eten om gezond te blijven zal je dat op de duur misschien toch een keer kopen. Het smaakt niet per se beter maar ze zeggen dat het beter is dus dat zal zo wel zijn. Zo gaat het ook bij momenten in de politiek denk ik. Daarom zal het mij ook enigzins verbazen als hij het 'vertrouwen' verliest. Wie weet wat zend hij hierna uit op zijn zendertjes. Maar ik geef ze nog een kans met het verdwijnen van die Fini.

Laat je hart spreken Italianen, niet je door reclame op hol gebrachte hoofdje.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.