actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2014, 09:57
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Vlaamse Liga tegen Kanker wil volledige terugbetaling borstreconstructie

Vlaamse Liga tegen Kanker wil volledige terugbetaling borstreconstructie

Wie als vrouw na een borstamputatie een reconstructie met eigen weefsel wil laten uitvoeren, krijgt deze ingreep niet volledig terugbetaald. Vaak moeten patiënten tot enkele duizenden euro uit eigen zak betalen. Onbegrijpelijk, vindt de Vlaamse Liga tegen Kanker.

Volgens de Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) maken reconstructies met eigen weefsel ongeveer een derde uit van de 3.000 borstreconstructies die jaarlijks worden uitgevoerd. Meestal wordt daarvoor een ‘flap’ vetweefsel met huid en bloedvaatjes uit de buik weggenomen.

De organisatie gaat onderzoeken hoeveel vrouwen voor hun borstreconstructies uit eigen zak hebben betaald. Een paar jaar geleden deed de VLK dat ook al eens: ‘De bedragen die we de vorige keer hoorden, schommelden tussen de 1.000 en 3.333 euro per borst.’

Het gaat om het esthetisch supplement dat plastisch chirurgen vragen bovenop de terugbetaling, omdat die niet verschilt van de terugbetaling voor een reconstructie met implantaten, die veel minder ingewikkeld is.

Vrouwen kunnen met vragen en hun verhaal terecht bij het Kankermeldpunt op 0800/35.444 of via de website www.kankermeldpunt.be

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140325_01039998

Eigen mening

Ik vind dit eigenlijk niet meer dan juist. Met deze uitspraak ga ik waarschijnlijk wel reactie krijgen op het feit dat dat financieel niet haalbaar zou zijn, maar bekijk het eens vanuit het standpunt van deze vrouwen. Zij hebben net een mentale, fysieke, psychologische én ook financiële strijd tegen borstkanker gestreden. Vaak is het voor deze vrouwen niet mogelijk om ook nog eens duizenden euro's te kunnen geven aan een borstreconstructie. Ik vind niet dat je een vrouw, na zo'n strijd, kan weigeren om haar vrouwelijkheid terug te krijgen. Zo'n strijd zorgt ervoor dat vrouwen niet alleen hun borsten kwijtraken maar ook hun haar, dus veel van hun vrouwelijkheid is verloren gegaan. Oke, dat is triviaal ten opzichte van hun gezondheid, maar als je deze strijd hebt gewonnen tegen borstkanker denk ik dat het toch voor deze vrouwen wel belangrijk is. Ik ben volledige voorstander om dit te gaan volbrengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.