actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2014, 07:58
S*lvia.Verelst S*lvia.Verelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herselt
Posts: 86
‘Cipiers moeten werken, ook als ze staken’

‘Cipiers moeten werken, ook als ze staken’

Europa pikt het niet langer dat in de Belgische gevangenissen geen minimale dienstverlening gepresteerd wordt tijdens stakingen. In een brief aan de federale overheidsdienst Justitie eist Europa binnen de zes maanden een gedetailleerd plan voor zo'n dienstverlening. Dat schrijft De Morgen vandaag.

Volgens Europa schendt België de rechten van gedetineerden door geen minimale dienstverlening te garanderen. Zo brengt ons land hun welzijn en veiligheid in gevaar.

De Morgen schrijft dat minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) wel oren heeft naar de eis. Ze wil dat de minimale dienstverlening opgenomen wordt in het bestuursakkoord van de volgende regering. De vakbonden daarentegen verzetten zich. "De minimale dienstverlening is een inbreuk op het stakingsrecht en dat recht primeert", zegt Luc Neyrinck van het ACV.

België riskeert enkel een openlijke blaam als het niet ingaat op de eis van Europa. Financiële sancties zijn niet verbonden aan de eis.

Bron: www.demorgen.be vrijdag 28 maart 2014

Mening: Dat Europa België al op de vingers tikt, wilt zeggen dat wij één van de enige landen zijn die geen minimale dienstverlening tijdens het staken hebben. Ik vind het een goed idee dat dit er zou komen, want daar moet er tenslotte toch gewerkt worden. Ik zou me niet kunnen inbeelden dat er in de gevangenissen het één en ander gebeurd omdat de cipiers aan het staken waren. Dat de vakbonden zich daartegen verzetten vind ik absurd. Als iedereen zomaar kon staken, dan zouden er niet veel bedrijven draaiende zijn momenteel. Europa had beter enkele hardere sancties uitgevoerd als België hier niet op ingaat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th March 2014, 16:37
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Ik vind het heel belangrijk dat stakingen in de hand worden gehouden. Het kan toch niet dat er gestaakt wordt, dat dan de politiediensten het moeten komen oplossen. Als eerste, zoals het in het artikel vermeld wordt, is er een groot risico op de veiligheid. Als tweede kost dit een berg geld. Soms wordt er te weinig nagedacht over de gevolgen van zulke stakingen. Er wordt hier letterlijk met geld gegooid, omdat men niet akkoord is met bepaalde zaken. Dit zouden ze intern moeten kunnen oplossen, zonder er derden bij te betrekken. Zelf betreur ik zulke stakingen, het is een manier van 'chantage' om gelijk te krijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2014, 03:03
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Het is inderdaad de enige 'krachtige' drukkingsvorm die de cipiers bezitten, maar er zouden betere maatregelen moeten komen om stakingen (waarbij ze het werk stil leggen)te voorkomen.

Cipiers hebben een zware job waar weinig waardering voor is: "we take them for granted".


Ik vraag me af welke 'maatregelen' Europa wilt treffen: tenzij er een grotere groep cipiers is (onderbemanning is ook een probleem) of de lonen stijgen zal er volgens mij niet veel verandering mogelijk zijn.
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.