actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2013, 13:14
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Jean-Jacques De Gucht wil subsidies Musical van Vlaanderen schorsen

Jean-Jacques De Gucht wil subsidies Musical van Vlaanderen schorsen

Senator Jean-Jacques De Gucht (Open VLD) eist met onmiddellijke ingang de schorsing van de subsidies van vzw Musical van Vlaanderen.

In een open brief aan minister van Cultuur Joke Schauvliege (CD&V) drukt Jean-Jacques De Gucht zijn verontwaardiging uit over het ondoorzichtig beleid van de organisatie van Geert Allaert. 'Ik kan niet begrijpen dat u zo blind bent voor de feiten zoals ze zich in het verleden hebben voorgedaan en zich nog steeds aan het voordoen zijn.' De Gucht verwijst daarmee naar de geldstromen tussen de gesubsidieerde vzw en andere structuren van de Music Hall Group.

De Gucht neemt geen genoegen met het antwoord dat minister Schauvliege hem gisteren in het Vlaams Parlement gaf. Op zijn vraag antwoordde de minister dat het mogelijk is om subsidies terug te vorderen als iemand de afspraken rond een project niet nakomt. Dat is in het verleden bij Musical van Vlaanderen al gebeurd met de projectsubsidie van La Bohème. 'Mevrouw de minister', schrijft De Gucht, 'geld terugvorderen dat reeds uitgegeven is van een vzw die duidelijk cashproblemen heeft, lijkt me bijzonder moeilijk zoniet onmogelijk.'

Daarom vraagt De Gucht, 'al was het maar vanuit het voorzichtigheidsprincipe', de 'gulle gift' aan deze organisaties te herzien tot er meer klaarheid is over de relatie tussen beide rechtspersonen.'

Bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130516_029

Commentaar: Ik vind de commentaar die minister Schauvliege krijgt terecht. Niet alleen door de geldstromen tussen de verschillende partijen die mogelijk nog altijd bezig zijn, maar ook door het tijdstip. We leven nog steeds in en crisisperiode, is het dan niet logisch dat we eerst proberen uit de crisis te geraken voor we geld gaan uitgeven aan zaken die de maatschappij niet veel bijdragen?! Ik vond het in ieder geval vreemd toen ik dit voor het eerst hoorde. Ook vond ik de uitleg van de minister toen ze de subsidies toekende, ongegrond. Ik wil nog even terugkomen op het feit dat deze subsidies zijn toegekend. Natuurlijk zijn het niet alleen musicals die (in mijn ogen) onnodige subsidies krijgen, ook gaat er veel geld verloren aan andere zaken zoals sport etc. Ik vind dus dat men in tijden zoals deze eerst moet denken aan de economie en als er dan geld over is, kan men dat alsnog uitgeven.

Laatst aangepast door M*xime Laurent : 16th May 2013 om 13:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.