actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2013, 15:14
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Crisis duurt nog minstens zeven jaar

"Crisis duurt nog minstens zeven jaar"


08:30 Economie De economische crisis duurt nog minstens zeven jaar. Dat zegt econoom Ivan Van de Cloot in de krant De Zondag.

"We zijn nu de excessen van meer dan dertig jaar overdrijven aan het uitzweten. En de waarheid is dat dit nog tijd zal vergen", klinkt het.

Volgens Van de Cloot duurde het in het verleden zeven jaar vooraleer men licht aan het einde van de tunnel zag. "De teller staat in ons land nog op nul. Die zeven jaar moeten nog beginnen lopen, want we hebben voorlopig vooral schulden verschoven van sector naar sector, zonder te starten aan de echte afbouw ervan."

Van de Cloot pleit in de zondagskrant ook voor meer nuance in het begrotingsdebat. De federale regering moet niet minutieus vasthouden aan die 2,15 procent-norm, als ze maar voldoende structurele maatregelen neemt, zo zegt hij.

Bron: Gazet van Antwerpen, zondag 24 maart 2013

Mening: Ik denk dat het inderdaad nog wel even zal duren voor we uit deze crisis komen waar we nu in verzeild geraakt zijn. Maar of dit nog zeven jaar gaat duren durf ik daarom niet te zeggen. Wel is het zo dat het hoog tijd wordt dat men iets gaat doen aan de hoge loonkosten, zodat de bedrijven die we hier in België nog bezitten hier ook blijven en niet uitwijken naar lage loonlanden. Want dan geraken we er zeker niet uit. Dan blijft het aantal werklozen maar stijgen. Ook kunnen wij misschien als consument helpen met minder producten te kopen die in lage loonlanden gefabriceerd worden. We zullen toch nog een tijd geduld moeten hebben voor het licht te zien aan het einde van deze crisistunnel, maar ik hoop dat er niet teveel kleine zelfstandigen aan deze crisis nog ten onder moeten gaan. Hun droomwereld wordt ten slotte aan diggelen geslagen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th March 2013, 12:53
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Als ik de titel las, verschoot ik toch even. 7 jaar in onzekerheid leven en elke dag letten op wat je uitgeeft, is een serieuze opdracht. Soms lijkt het wel of sommigen onder ons geen last hebben van de crisis. Zij blijven gewoon leven alsof er niets aan de hand is. Tegenover in andere landen is er veel meer ophef. Neem nu de crisis in Cyprus. Daar worden verschillende opstanden gecreëerd. Hier in België laten we het allemaal maar gebeuren. Natuurlijk heeft de regering geen maatregelen genomen zoals in Cyprus. Als de banken in België net hetzelfde zouden doen, dan kan het wel eens zijn dat de Belgen eindelijk wakker worden. We hebben misschien geen idee van wat er ons nog allemaal boven het hoofd hangt. Afwachten dus wat er nog allemaal boven water gaat komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.