actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2013, 09:50
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Kinderen krijgen allergieën door zwemmen in chloor

Kinderen krijgen allergieën door zwemmen in chloor

zondag 12 mei 2013, 03u00Auteur: Jesse Van Regenmortel

Een uurtje per week in het zwembad en je kind heeft drie keer meer kans om allergisch te worden aan huisstofmijt.

Hoe vaker kinderen onder de drie jaar in contact komen met chloor in een zwembad, hoe meer kans ze maken om allergieën te ontwikkelen. Dat zegt een onderzoek van toxicologen aan de universiteit van Louvain-la-Neuve.
Een uurtje per week in het zwembad en je kind heeft drie keer meer kans om allergisch te worden aan huisstofmijt. Twee uur per week en de kans verviervoudigt.

‘Als het chloorgehalte niet te hoog is, is er geen gevaar', zegt toxicoloog Alfred Bernard. 'Maar vaak is dat wel het geval.’ Dus pleit de toxicoloog voor alternatieven voor chloor zoals ozon, ijzer, koper en groene methoden.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130511_00576886

Commentaar: Dit is toch verontrustend nieuws, vind ik. Allergieën zijn volgens mij een echte plaag voor een mens. Ik heb er zelf geen last van, maar enkele vrienden van mij wel. Als het gras gemaaid is of de berken hun stuifmeel lossen, zien ze het meeste af. Ik vind het dus belangrijk dat mensen hiervan op de hoogte zijn. Er moet aan het volg vermeld worden vanaf welk chloorgehalte er gevaar dreigt, want daar zijn mensen volgens mij nog onvoldoende van op de hoogte. Ook in de openbare zwembaden moet men een maximum opleggen qua chloorhoeveelheid in het zwembadwater.

Laatst aangepast door M*xime Laurent : 12th May 2013 om 10:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2013, 13:25
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Ik kan aannemen dat van een tehoog chloor gehalte mensen meer allergieën gaan krijgen. Maar ik ben er vrij zeker van dat er al vele openbare zwembaden met alternatieven werken i.p.v. met chloor. Het zwembad dat het minste kwaad kon voor de gezondheid, had men in Turnhout, nl. een zwembad met zoutwater. Maar dit moest sluiten. Men zou beter misschien gaan denken om misschien meerdere zwembaden uit te rusten met zout water, dit is ook voor de mensen die niet zwemmen een aangenamere geur om er te zijn, wanneer je kinderen lessen volgen. Het zoute water heeft nog een voordeel, nl. kleine kinderen en grotere ook nemen al wel eens water in hun mond waardoor ze al de bacteriën die zich in het water bevinden binnenkrijgen. Bij zout water zal dit veel minder zijn, daar dit echt slecht smaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.